SENANG CARI

11 December 2016

SABTU YANG BERLALU

salam sejahtera....

memasuki pertengahan Disember....mengakhiri 2016.
selamat bercuti dan selamat menyambut Maulidur Rasul...

kelmarin (sabtu 10.12.16), hari ini dan esok pasti ramai yang mengakhiri zaman solo.
tahniah buat anda semua.....moga jodoh kekal hingga ke jannah.
ingatlah bahawa perkahwinan adalah satu tanggungjawab buat suami dan isteri.ia bukan untuk berseronok dan sekadar mengikut jejak orang lain tapi ia merupakan fasa perubahan alam kehidupan yang sangat besar impaknya. perlu bersedia menerima apa yang mendatang dengan sikap tenang dan hati yang terbuka.


kelmarin, hari yang padat buat kami.
sedari pagi keluar rumah menghala ke utara untuk menghantar ibu mertua ke majlis penerangan ibadah umrah yang insyaAllah akan dilakukannya pada Februari 2017.alang-alang ke utara, suami terus ke Changlon untuk menyelesaikan urusannya sekali.oleh kerana dia sakit lutut, maka si isterilah yang 'terpaksa' memandu. pertama kali drive jauh macam tu...SP ke Changlon. masuk kawasan Changlon jalan sesak dengan kenderaan yang mungkin nak ke seberang....rimas jadinya.
selesai urusannya, encik suami ambil alih sebab nak cross jalanraya yg serba padat dengan kereta, lori, trelar bagai....akak seram...hihi

selesai hantar ibu mertua, kami ke majlis perkahwinan sahabat encik suami di Alor Setar. sampai sekitar jam 3 petang, tetamu pun dah berkurangan (akak suka). sempatlah bergambar dengan pengantin yang comel.


berkomplot apa ntah dua beradik ni....gelak2 sambil tengok handphone




satu lagi majlis tapi tak sempat nak hadirkan diri sebab perlu ambil semula ibu mertua yang jaraknya hampir 45 minit pemanduan.singgah solat dan mandikan budak kecik nan seorang sebelum tiba ke tempat ibu mertua.


jam 8 malam encik suami perlu menghadiri majlis di Alor Setar jadi kami ambil keputusan untuk balik ke rumah setelah semua urusannya selesai. usai solat magrib, hantar suami ke tempat perjumpaan dengan sahabatnya kemudian akak blur dok fikir nak ke mana malam-malam buta tu.
tak tahu nak ke mana, pandu saja ke masjid berhampiran.perancangannya, lepas Isyak nak lepak-lepak saja kat masjid hingga encik suami selesai. rupanya lepas Isyak pihak masjid nak kunci pintu. maka terpaksalah keluar. ke mana lagi nak dituju melainkan ke kedai makan.
bawa ibu mertua dan dua anak dara lepak kat kedai makan tepi jalan di Anak Bukit sehinggalah encik suami selesai.
balik ke rumah sekitar jam 10.30 malam, menyinggah mesin ATM dan stesen minyak. tiba di rumah sekitar jam 12 malam....

tak cukup tidur sebab menyiapkan urusan/keperluan encik suami untuk bawa kawan-kawannya pergi ke pulau hari ini.....tidur lewat dan bangun awal pagi.


pagi ini dengan kemengantukan yang melampau, menggagahkan diri untuk ke tempat kerja. hujan pulak tu....memang best hujan tapi mencabar untuk kita yang kena keluar bekerja ni.


apa pun....alhamdulillah.
hari yang indah menghampiri penghujung..




***ada orang bagitau.....tak sedap perut lepas naik speed boat yang melantun-lantun melanggar ombak....***



No comments: