18 July 2014

MH17......PENGAKHIRANNYA

salam sejahtera buat semua..
Jumaat yang suram dan pilu buat kita semua..

malam tadi selepas Isya' saya menumpang lena di bilik nabila.kebetulan pula nabila tidak sihat (demam sikit) dan saya tak layan rengek dia masa berbuka maka rasa agak bersalah bila kakaknya bgtau yang dia dah terlena.nak sedapkan hati,saya masuk temankan dia tidur walaupun masa masuk tu dia tengah nyenyak.dah bilik pun gelap maka dengan saya sekali terlelap.terjaga sekitar jam 12 malam tengok di wasap group ada berita tentang kapalterbang MAS terhempas di sempadan Ukraine-Rusia.mengantuk terus hilang...terus saja berjaga sehingga waktu sahur untuk mengikuti perkembangan kejadian yang tidak diduga ini.


pesawat Boeing 777, MH17 yang dalam perjalanan dari Armsterdam ke Kuala Lumpur telah ditembak jatuh menyebabkan semua penumpang & krew meninggal dunia.
lebih menyedihkan, kapten pesawat tersebut (kapten Wan Amran bin Wan Hussin) adalah senior semasa sekolah menengah dulu...batch pertama MRSM Kulim (pioneer).walaupun tidak kenal secara langsung,setiap warga MRSMK adalah bersaudara.sahabat2 lelaki memang mengenali arwah kerana mereka sering bertemu untuk aktiviti futsal...semoga isteri & ahli keluarga arwah dapat menempuhi dugaan ini dengan cekal & redha.
mereka diambil kembali pada hari yang baik di bulan mulia ini.
al fatihah buat semua mangsa yang beragama Islam.moga mereka semua di tempatkan bersama golongan hambaNya yang beriman.

kenapa peristiwa ini berlaku?hanya Allah yang mengetahui rahsia di sebaliknya.semoga pihak berkuasa dapat menyiasat dan memberi maklumat terbaik untuk semua keluarga mangsa yang terlibat.

********
sedikit tentang aktiviti di bulan puasa..
malam ini kelab NARC akan mengadakan program Jelajah Kasih Ramadhan bersama YB Datok Mohd Tajuddin bin Abdullah (EXCO Negeri Kedah) di Sik Kedah.program akan bermula sekitar jam 11 malam sehingga waktu sahur.

malam ini juga, en suami terlibat dalam menganjurkan program Jelajah Sahur bersama JPJ negeri Kedah dan YB Datok Tajul Urus bin Mat Zain (EXCO Pengangkutan negeri Kedah) di kawasan Bukit Selambau,Kedah.program juga bermula pada waktu yang sama iaitu jam 11 malam sehingga waktu sahur.

maka saya akan bersama-sama suami berada dalam program yang ke 2...terpaksa meninggalkan program bersama NARC..
kedua-dua program ini tidak dapat diubah ke tarikh yang lain kerana kekangan masa YB berdua dan juga pihak JPJ yang akan memulakan operasi musim perayaan tak lama lagi.

walau bagaimanapun, diharapkan kedua-dua program ini berjalan dengan lancar.semoga semua sumbangan dapat disampaikan kepada golongan kurang bernasib baik.



No comments: