SENANG CARI

07 July 2014

CERITA BUDAK KECIK LAGI

salam...

sweet saja budak kecik pagi tadi...
oleh kerana hujan turun agak lebat menjelang sahur hingga ke awal pagi,budak kecik tidur nyenyak sungguh..panggil beberapa kali pun tak bangun juga.ummie dah siap ironkan baju sekolah.baa masuk bilik dia nak mandi & siapkan dia...dah dekat pukul 9 pun.kejut2 tak mau juga bangun....ummie surrender...kesian plk tengok dia tengah nyenyak.ummie masuk bilik sendiri & bersiap nak ke tempat kerja..
tetiba dengar pintu bilik ditutup kuat...tau dah budak kecik dah bangun & keluar dari bilik...tiap2 kali pun memang macam tu..dia tutup pintu dengan kuat maka boleh sedar kalau dia keluar bilik.ummie jenguk dari bilik sendiri.nampak budak kecik jalan menghala ke bilik ummie....rambut serabai...muka mengantuk.kat tangan tersidai baju sekolah.....cute...
dengar rupanya dia ummie dok kejut bangun nak pi sekolah....

maka bersiaplah budak kecik untuk ke sekolah tanpa banyak kerenah...masuk lambat hari ni..
dekat2 9.30 pagi.


kisah malam tadi...
bunyi mercun berdentum dentam...
budak kecik excited...dulu2 dia takut.
"ummie....pommmm".....sambil buat aksi benda pecah dengan tangan.
"mercun"....kata ummie
"eecunn"..kata budak kecik..
"ummie...nak"...
ooo...minta mercun plk dia.
"mana ada kat rumah...kena pi beli kat kedai laa"...
..budak kecik buat muka & bunyi tak puas hati..
"pi suruh abah beli"
cepat ja dia bangun pi ke abahnya..
"abah...abah....baby bebeli"....
"apa?"...kata abahnya...
"baby bebeli....."
toleh kat ummie (dia lupa perkataan mercun)...
"mercun"...kata ummie..
"eercunnn"....
"nantilahh"...
budak kecik terpaksa give up...hehehe

selama ini,abang dgn kakak tak pernah minta pun nak beli mercun atau bunga api...masuk giliran dia pandai bercakap, cepat ja minta nak beli mercun...
kita tengok orang main sudah la baby..tunggu malam raya nanti...berdentum dentam meriam buluh meletop...mercun warna warni tu takyah ceritalah...macam pesta jadinya...tengokla puas2 nanti.


NAK SUPLEMEN UNTUK ANAK SIHAT CERDAS

No comments: