06 November 2013

UPDATE MY SISTER

salam...
sedikit update ttg kakak saya..

dia dah selesai menjalani chemotherapy sebanyak 4 cycle...cycle yang terakhir adalah pada minggu lepas.alhamdulillah tak ada kmplikasi yang teruk selain daripada kesan2 sampingan yang dijangkakan seperti pening,sakit kepala,keguguran rambut dan panas badan.sesekali mengagalami sembelit (kurang air kot) tapi diatasi dgn pengambilan serat dalam menu harian.
regime chemotherapy kakak saya ialah gabungan DOXORUBICIN & CYCLOPHOSPHOMIDE.

awal Disember nanti ada temujanji semula dgn Onchology Penang Hospital (rawatan susulan).moga semuanya baik2 saja selepas ini.

alhamdulillah juga, urusan tuntutan insurans untuk 'critical illness & hospital benefit' dah selesai.mulai July insurans kakak saya menjadi 'autosaving'...bermakna tidak perlu lagi membayar premium bulanan kerana syarikat akan melakukannya secara automatic.perlindungan masih berjalan seperti biasa...baguskan?
terimakasih kepada PRU BSN Takaful yang menyediakan skim seperti ini...sangat menguntungkan pelanggan.
dalam dunia serba mencabar ni adalah menjadi keperluan utk seisi rumah mempunyai skim perlindungan insuran.dunia perubatan pun makin mahal...penyakit datang tak tentu masa & tak mengira usia.


6 comments:

Dr K said...

Alhamdullilah...part critical illness tu yg penting...dah settle, lega...wife saya pun guna PRU-BSN Takaful...saya dah lama guna Etiqa Takaful..nak tukar rasa rugi pulak..

ieda said...

DZ..
akak sendiri guna great eastern...same situation...dah lama guna sayang nk tukar.
yg lain2 semua guna prubsn.

Dr Singa said...

alhamdullilah ada insurans tu kan..

doa dari saya untuk dia

Anonymous said...

Alhamdulillah...Betul tu. Penting insurans ni. Kita x tau apa nak jadi. Klu millionaire x pa la sakit bila2 ja ada duit. Mcm saya baru2 ni terpaksa operation dkt RM14K jgak la. nasib ada amik PRU-BSN takaful jgk. Siap dpt duit blk RM1200.

Ina

ieda said...

Dr Singa...
thank you..

Ina...
betul tu...jgn lupa ambik utk anak2 jg.sakit tak mengenal usia.

Suria Amanda said...

SA guna Allianz. Moga beliau cepat srmbuh....