SENANG CARI

14 July 2013

SIRA PISANG

salam buat semua....
dah Ramadhan ke 5 hari ni...
selamat meneruskan perjalanan ibadah...

yang nyata....
dah blur buka puasa tak tau nak makan apa...semalam beli kuih ja...lepas isyak dah kelaparan...padan mukaku (nabila kata.."u..u..ka)...maka masa sahur makan nasi bertambah2.


kenal ini apa?
ini adalah sira pisang..
saya pun tak tau mulanya.SU beli untuk anak bujang dia...katanya aiman suka makan.arwah tokwannya selalu beli masa dia kecik2 dulu....selera orang lama budak bujang sorang ni.

rasa sira ni memang manis...letak ketul ais sekali...hmmm..sedap jugak.kata SU kena guna pisang nangka baru best.entahlah....saya tak pernah makan apatah lg nak buat. saya rasa gitu2 ja lah....tak daya nak makan banyak2...manis.semangkuk ni habis ke bujang sorang tu ja.masa aiman makan ni budak debab dah lena...kalau dia belum tidur mesti dia tumpang sekaki.



2 comments:

lizz said...

sedap..dh lama x makan sira pisang..letak ais tu tak penah cuba lagik...selalu makan time panas2...

lizz said...

sedap..dh lama x makan sira pisang..letak ais tu tak penah cuba lagik...selalu makan time panas2...