SENANG CARI

11 July 2013

PUASA PERTAMA NABILA

salam....

nabila puasa 7 jam semalam....yess!!!!

kisahnya...sarapan nasi goreng sekitar jam 9 pagi...
susu sebotol jam 12 tengahari (kata kakaknya)..
umie balik pukul 5 dia aktif ja...lari sana sini...gelak2 kenakan orang.....kemudian ikut abah keluar.balik sekitar jam 6.30 ptg.
mula buat perangai...sikit2 bunyi...sikit2 bunyi....(nangis)....
makanan semua dah ready...umie lepak2 dgn abah...tetiba dia merajuk sebab umie tak ajak dia sekali....jalan ke dapur nangis..mula2 slow pastu makin kuat....sian plk dengar.geram pun ada...umie ikut ke dapur...dia nangis sambil sandar kat dinding...hehe..

lebih kurang pukul 7 masa tu.....
maka umie pun tanya.."baby nak makan?"
sewajibnyalah angguk....tak bercakap sebab tengah sedih....(berlakon pun ya jg).
duduk kat meja makan...umie suap kuih keria....sian tengok dia mengunyah....dahla comey..habis sebiji...sambung dgn nasi lemak....habis sebungkus...selang seli dengan air tembikai...dah habis tu barulah ada suara...ceria.boleh main semula.

masuk waktu berbuka ingatkan dia dah tak peduli...rupanya dia ngadap lagi...kuih 2 biji & buah melaka sikit (setengah peket..ada dua biji kecik ja dlm tu)..
pk 8 lebih umie sambung makan dia pun sambung juga...sepeket buah melaka (5 biji) dgn air tembikai...amboi!!!...cemana nak kurus ni????

hari ni lepas mandi terus minta nak makan tapi umie tak bagi...tunggu lepas check gigi dulu sebab pagi ni kat sekolah ada pemeriksaan gigi.
siap ja check gigi terus ngap roti coklat gardenia sebiji....nak sambung yang ke dua umie suruh tunggu sampai balik rumah dulu...

petang ni tengok apa plk drama dia.....minah drama ni...sinetron....

antara koleksi muka pelik nabila

ganas tak kira tempat...


****tak ada paksaan untuk nabila puasa sebenarnya...dia ni jenis tak ada makanan takpa...kalau ada benda makan dia memang nak hadap ja...
cuma yg tak sukanya dia akan buat perangai kalau lapar...sama juga kalau mengantuk...asyiklaaaa nak bunyi (nangis)...tak boleh silap sikit.
kalau perut kenyang..tak mengantuk..buatlah apa pun...semua dia boleh layan....ganyang2 pun ok ja...(tapi selalu dia yg ganyang org).

7 comments:

atty's said...

takpe nabila x puasa..yg penting memula nabila belajar solat dulu.

Dr Singa said...

comel Nabila pakai baju kurung!

Noina said...

hihi...comel je nabila buat muka gitu..acik ina geget baru tau..hahaha..

ieda said...

atty...
solat tengah belajar tapi baca sesuka hati dia la dulu...

DRS...
macam makcik2...hehehe

noina...
silakan..nanti ina gigit dia buat muka mcm lain plk..

A.I said...

duk terbayangkan muka cebek2 comey dia makan kuih keria. kalau ai ada, mau ai geget2 pipi masa dia mkn tu. hehehe...

Rizziela said...

good gurl

ieda said...

AI...
insyaAllah satu hari akak bawa dia jumpa AI...bagi peluang utk gigit...hehehe


rizziela...
tq...