SENANG CARI

10 July 2013

NABILA PUASA?????

salam...

hari ni kerja terus dari pukul 9 pg sampai 5 ptg.....
tak sabar nak balik tengok budak kecik bambam di hari pertama Ramadhan.yang pastinya pagi2 sebelum umie keluar dia dah menjamu selera...umie buat nasi goreng ja.

perancangannya....bagi sarapan....susu kemudian terus sahaja ke petang....tiada lunch.
hari ni sekolah cuti....kalau hari sekolah dia ada makan2 lebih kurang pk 11 pagi.
tengoklah balik pk 5 nanti...apa kisahnya budak kecik tu.tapi untuk langkah keselamatan memang kena beli kuih siap2.....buatnya nampak muka umie terus minta nak makan...jenuh nak menggagau.

saya tak pasti dia faham atau tidak erti puasa tapi rasanya taklah kot.cuma masa saya berpuasa ganti,bila dia suruh saya makan dan saya katakan saya puasa,dia tak pula memaksa.biasanya bila dia makan dia akan paksa umie makan juga...nak saja dia suapkan.dia suka sangat berlagak dewasa.

***********

bazar ramadhan di depan ni dah bermula...seperti biasa ada perebutan tapak antara orang lama & orang yg baru masuk berniaga.sedang menanti situasi di hujung bangunan.....orang baru mengubah meja yg diletakkan oleh orang lama.

semuanya berpunca dari pihak pengurusan (majlis perbandaran) yang tidak begitu sitematik.

walau bagaimanapun diharapkan semuanya dapat diselesaikan dengan baik. 



4 comments:

Fatonah Rahim said...

Mesti comel bila paksa umi dia makan kan? hihi

Daddy Ziyyad said...

Jangan Nabila paksa akak makan di bulan puasa ni dah la...hihihihihih...

Sedih kan bila melihat nilai Ramadan tu sendiri, tercemar dek sikap pentingkan diri sendiri/tamak haloba...Muhasabah utk diri saya juga ..

Selamat berpuasa ya kak...:)

Dr Singa said...

salam Ramadhan ieda!

ieda said...

fatonah...
macam2 rupa dia buat sampai kita mengalah.


DZ..
alhamdulillah...dia faham kot umie puasa.

ttg bazar..hari ni ada jg yg 'cari pasai'....posa..posa...hihi



DRS...
salam ramadhan to you too..