15 June 2012

WAJIB BACA

salam...
sekarang saya suka belek2 FB & blog..
kadang2 rasa macam buang masa tapi banyak benda @ ilmu yg saya dapat dari sana.


ini salah satunya...
saya pernah masuk blog ini sekali tetapi kehilangan linknya.
hari ni saya dapat semula link tersebut dari fb kakyong.


BLOG CIKGU KHAIRULANIZA


petikan entri terbarunya...

.....Tiba-tiba saya terdengar suara Izz menjerit atau lebih tepat sekali Izz meninggi suara @ menengking ayahnya. Spontan juga saya melaung memanggil Izz. Namun, Izz tidak menyahut panggilan mahupun datang menghampiri saya....

......Sesungguhnya, Nabi Muhammad s.a.w tidak bertanya "Mengapa?" kepada orang yang melakukan kesalahan kerana beliau tidak menyiasat punca seseorang itu melakukan kesalahan......

........Mendengar kata-kata saya, pelukan Izz semakin erat. Dia tidak berkata apa-apa. Oleh sebab saya memeluk Izz, saya tidak dapat melihat reaksi wajah Izz. Saya hanya sedar kata-kata saya menyentuh hatinya apabila terdengar Izz menangis teresak-esak. Saya longgarkan pelukan dan saya intai wajahnya. Rupanya Izz menangis dan air matanya mengalir laju. Saya mengelap air matanya dengan tapak tangan tanpa berkata apa-apa.....


banyak ilmu yg diterjemahkan dalam tulisan guru ini..
silalah baca.
sangat2 bermanfaat dalam kehidupan kita.
kadang2 terlintas..
"kenapa baru sekarang aku jumpa blog ni?"
well...better late then never....


terimakasih juga untuk kakyong


***kereta SINAR HARIAN sudah membanjiri perumahan kami***

2 comments:

Faiz said...

Tima kasih kak sbb buat tajuk wajib baca. Betul2 saya baca n follow blog tu

ieda said...

faiz..
sama2...benda baik eloklah berkongsi.