SENANG CARI

26 September 2011

TERKINI DARI BAMBAM

salam..

lama tak tulis perkembangan nabila kan...
demam hari tu dah elok...seminggu jugak la berlarutan.berat badan pun turun 2 kg.paling ketara kat bahagian perut...nampak slim.cuma sekarang ni ada ulcer sikit lagi kat tepi mulut kiri & kanan.tapi takla mengganggu aktiviti makan dia.dah mula makan nasi sejak hujung minggu lepas.

sekarang dah banyak perkataan yang nabila boleh sebut.masa demam hari tu pandai plk mengadu pening kepala.malam tadi pun sama.saya bg ubat pening tablet kat nurul,dia pun sibuk nak jugak.saya kata...tak boleh.ni ubat pening.dia pun kalut pegang2 kat tepi kepala dia sambil cakap.."nin...nin..." (pening).....hahaha...autalah budak ni.

tabiat dia sekarang ialah suka mengusik budak lain.dia suka tengok budak2 tu merengek2 kat mak bapa depa bila kena usik dgn dia.biasanya dia ambil seliper atau mainan.pastu buat2 takmau bagi balik.sampai budak tu dah nangis baru dia bagi...saja ja.

ingatan dia pun bagus.hari sabtu baru ni masa nak ke Kulim lalu kat jalan menghala rumah member sorang tu kat Kepala Batas.memang pernah bawa nabila ke situ tapi tak la kerap sangat pun.hari tu bila sampai kat simpang jalan dia siap tunjuk2 hala rumah member..."ma..ma.."dia bgtau saya sambil tangan tunjuk arah rumah.kebetulan rumah tu boleh nampak dari simpang.
saya cakap..."rumah boboy"...dia pun angguk.."boboy" katanya.....I'm impressed.

hobi dia adalah menyanyi...masuk kereta ja nak nyanyi....dah pandai sebut ..."anyi"...tapi bila nyanyi dia sorang ja lah yang paham.

nak basuh tangan...."angan"...sambil gayakan mcm kita basuh tangan.
bila marah keluar perkataan ni..."amboi!...apau!"...(amboi..melampau).
bila kena gomol dgn abah..."amau laaa"....pastu gelak mengekek.
bila panggil nak tunjuk sesuatu.."ma...mai ni"..(mai sini).
bab berleter tok sah cerita la....kucing pun fed up dengar..punya la panjang.
kat kakak kadang2 dia panggil.... adik.... esp bila nak suruh buat sesuatu.
kat abahnya kadang2 dia panggil....ayang...sb umie panggil mcm tu.
pantang orang pakai lawa sikit dia cepat2 ja..."jom...".


apa pun...dia memang minah lawak kat rumah kami.
nabila with abang baby...dulu musuh ketat tapi la boleh kamcing dah.

7 comments:

Fadhilah Maarif said...

kak, nampak susut mukanya...

ieda said...

fadhilah..
dokong pun rasa ringan sikit.tapi tak taulah nak boleh maintain mcm tu berapa hari...dok pulun sakan dah la ni.

SURIA AMANDA said...

wah...makin semangat dia erk..makin manja pun ye jugak...

hakak CNN said...

hahahaha sweeet jerk dengar bebudak cakapp..boleh hilang penat seharian keje kalau layan derang nehh..macam-macam hal anak-anak yang mencuit hati...

en_me said...

peace tewww.. ehehe

ieda said...

suria amanda..
dia makin tinggi sekarang.manja tak banyak mana...mengada lebih.


hakak CNN...
mmg syok dengar depa sembang tapi tak faham apa dia cerita...hehe


en-me...
peace sokmo.

Rizziela said...

Dah lama tak jenguk Nabila..semakin comellah dia..