SENANG CARI

14 December 2010

TAK SIAP LAGI

salam.
malam tadi masa tgh duduk2 kat kedai makan satu family,tetiba nurul tanya...
nurul  : umie...biasa kalau kita tempah baju sekolah berapa minggu boleh siap?
umie : alah...sat ja.2 hari pun boleh siap.awat?
nurul  : tak pa la...legaa.... (sambil urut dada)

hehe...sah2 dia susah hati takut takdak baju sekolah.
relax la dik oii...takkan umie dgn abah nak biaq adik takdak baju sekolah...

tengah hari tadi untuk menyedapkan hati dia kami keluar beli kain utk buat baju.beli utk 2 pasang dulu.tapi biasanya 2 pasang dah cukup utk bebudak ni.tudung baru beli satu.

along minggu depan plk.katanya nak seluar ja.yg lama dah ketat kat pinggang.pelik gak.tgk dia mcm makin kurus.tp seluar makin ketat.apa2 ajalah...

budak2 ni saya suka sebab bab2 nak pi sekolah depa mmg rajin.walaupun sekolah tak berapa nak pandai tapi tak banyak songeh kecuali kalau sorang sakit...maka secara otomatik yg sorang lg akan sakit2 buatan.

abang & adik yg berbeza umur 1 thn 2 bulan.

3 comments:

Softtouch [Hanim] said...

risau dia bj sek dia xsiap yer...cumel...

A.I said...

ai beli siap je kak. senang :) beli kat Sakan dpt murah sesangat..hehe

ieda said...

hanim..
dia baru nak naik form 1..tu yg dia kalut.

AI..
sini nak dapat ready made murah payah sikit.akak beli kain bg maktok dia buat..upah free kan...hehehe