SENANG CARI

05 May 2010

cerita nurul

salam..
ari ni nurul excited abis....actually since 2 days ago.puncanya?
kawan2 sekolah dia nak dtg rumah.hari isnin dah siap minta permission saya & abahnya.petang kemarin masa balik sekolah masih excited cerita benda yg sama.makanya bila sampai rumah saya suruh dia kemas segala baju2 dia yg tak berlipat kat ruang tamu & basuh kain baju dia yg bertimbun dlm bakul...tak boleh keluar rumah sampai lepas asar (biasanya dia lepak kat kedai dari pk 3 + pm).

balik kerja malam tadi saya perasan rumah kemas semacam..bakul baju kotor dia pun dah tinggal paras bawah jer.lantai bersapu.baju2 kt ruang tamu dah takde.tinggal baju saya dgn hbby jer...mmg saya tak bg dia lipat sb baju besar...dia lipat tak capai standard saya..hehehe.
dan yg bestnyer tengok dapur pun siap di lap...sinki kemas & bersih...boleh la pulak buat..hmmm....
abahnya cakap..suruh kawan2 dia mai tiap2 hari...baru kemas rumah kita...hahaha...boleh adik?? (nurul @ kakak @ adik)

pk 2.30pm td ambik dia kt sekolah dgn 3 org kawan..terlupa plk budak2 tu nak dtg so beli nasi utk nurul ja...sian kawan2 dia makan roti jer...sorry yer nak oii...
petang saya pesan kat nurul ajak kawan2 beli nasi lemak sorang seringgit (sini nasi seringgit dapat ayam gulai/cabai seketul...kecik jelah tp cukup utk standard budak).

tetiba si nurul ni tersengih2 masuk ofis saya cakap...
nurul : 'umie..umie...8 ringgit...' suara mcm bersalah tp muka sengih..
saya  : 'apa yang 8 ringgit?'
nurul : 'nasi tu lah..kawan adik ambik ayam peha (goreng)'......
               (org cakap peha ayam dia cakap ayam peha...ishhh..)
saya  : 'hmmm....tak pa lah..'
nurul : 'depa ingat semua sama harga...nak letak balik takut makcik tu marah..'
saya  : 'biarlah...satg umie bayaq'
 senang hati lah si nurul tu melangkah keluar..

tetiba dia pusing balik....
nurul : 'umie..esok depa nak mai lagi..nak buat yg kat internet tu'
saya  : oho..nothing to say...
budak2 ni dah syok buat keja sekolah guna internet pulak...baru darjah 6.

 
cik nabila.....bila nak ikut perangai kakak nurul yang rajin p sekolah tu???asyik memonteng jer budak kecik ni...ari ni abah kejut pun takmo bangun..lantak tidor sampai pk 10.30 pg...apadaaa....

2 comments:

maszmadi said...

singgah jap, hm, bebudak skrg nie da celik IT, kcik2 da pndai gn internet.. bgus for minda diorg kalu crnye btul..kan??

ieda said...

betul tu..tp anak2 saya di kalau dibiarkan mmg ngadap game jer yg lebih.