SENANG CARI

20 October 2013

BERAYA DI PERANTAUAN....(lah sangaaaatttt)


salam buat semua...
Aidil Adha 2013 dah berlalu...
daging korban masih ada dalam peti ais...
kelmarin dah masak tulang2nya..buat meehoon sup.
dagingnya belum plan nak masak apa.


2013....

Aidil Adha kami berbeza sikit.
sebabnya kami beraya kat sini.
selesai kisah2 korban (MIL buat korban tahun ni) kami bertolak ke sempadan.saja jalan2 bawa MIL sebab dia tak pernah ke sana & teringin nak tahu suasana di sana.oleh kerana ini adalah cuti berkembar saya yg terakhir utk tahun ni maka kami gunakan peluang yg ada.
bergerak sekeluarga sahaja...jalan agak lengang.pintu sempadan pun lengang.sampai di Hatyai pukul 6 lebih.pusing2 cari kedai makan.banyak yg tak buka...raya kannn...akhirnya sampai kedai yg biasa kami tuju....restoran Rahman.
kat sini macam biasa...kegemaran umie adalah mee lakna....abahnya dgn ayam pedas.maktok udang pedas..along nasi goreng bak kaprau (daun selasih),kakak ayam kunyit & nabila telur dadar dgn nasi putih...tapi nabila rembat mee lakna umie & ayam kunyit kakak jugak...makan/minum utk 6 org ialah rm62.
lepas makan baru check in...stay kat hotel murah ja tengah2 pekan Hadyai...hotel Sakol.jadilah kannn...utk satu malam ja pun.
budak kecik ni macam biasalah...kalau masuk hotel mesti super excited...
tu terus mandi & masuk bawah selimut.nampak macam lena tapi tak pun....berlakon ja.
satu lagi benda yg dia suka dalam bilik hotel ialah telefon..saya mmg disconnect..biar dia main ja.kalau tak, dia suka2 hati dail entah mana2 nombor.
malam bawa maktok jalan2 kat tengah pekan...tak beli apa pun...saja ronda2....
dan lepak minum....budak kecik makan pulut durian habis sebekas....abah tumpang semulut dua ja...dulu rm5....malam tu dah jadi rm6...tapi ni gerai lain.bukan yg selalu saya beli.duriannya pun banyak.yang nabila makan tu semua isi....biji dah dikeluarkan....kenyang tahap maksima budak tu.
maktok tak larat jalan lama2....balik bilik...sempat lagi posing depan hotel.
pagi esoknya pi market (raya ke 2)...gerai makan atas market lengang ja...ramai juga yg berniaga tapi pelanggan tak ramai.sarapan cum lunch rm26 utk 6 org.
dari atas....tak ramai pelanggan.kami pun tak lama kat situ sebab budak kecik dah terlebih makan & terpaksa mengeluarkan isi kontenanya...jadi dia tak senang duduk.nak berjalan pun tak mau dah....terpaksa balik bilik & clearkan apa yg patut.pukul 12 keluar & terus cari daging bakar terbaik...kedai buka tapi tak sempat settle lagi....katanya lagi satu jam baru start jual...malas nak tunggu.gerak balik dululah...lain kali mai lagi.

singgah kat pekan Danok beli barang budak2 ni & maktok beli makanan....punyalah banyak treler berbaris nak masuk Malaysia.....sesak border.

sampai rumah terus ke kenduri korban rumah kawan...selamat utk malam tu..takyah masak.balik tidur ja..

No comments: