SENANG CARI

06 July 2012

RINDU NAK SEKOLAH

salam...


pagi ni budak kecik bangun awal...ingatkan pasai apa...rupanya dia uk uk...
elok juga sebab malam tadi umie balik kerja dia dah lena.tak sempat nak bagi ubat (antibiotik)...badan masih suam2.dah start batuk plk.masih ligat main tapi kurang sikit dari biasa.makan pun ikut mood ja...dah slim sikit nampaknya.

alang2 dah uk uk tu umie mandikan terus...siap pakai baju segala.bagi antibiotik pastu biar ja main sorang2...sekali sekala merengek mengada2.lama2 nampak lali macam nak terlena ja.bagi la ubat batuk plk dengan harapan dia lena...rupanya tak la.dia tambah cergas pulak dah.terus bangun pi main dengan kucing & kakaknya...ish....pelik la budak ni.

umie dah ready nak pi kerja terus dia mai pegang tangan..."agu...agu..."kata dia.
umie tanya.."cikgu?"....terus dia cakap yaa  sambil angguk kepala..
ooo....rupanya nak pi sekolah.
teringat kat cikgu dah pun...seminggu tak sekolah sebab tak sihat dah rindu rupanya.
tapi hari ni Jumaat la baby...cuti.Ahad baru sekolah.
tunggu abah kat motor...
kakak kena separuh ja sebab tak tutup aurat.


boleh cakap sajalah...tak pakai punya..
maka penyelesaiannya...
kena la abah bawa keluar juga...naik motor pi sarapan kat kedai