SENANG CARI

01 July 2012

DEMAM KE DUA

salam...


khabar dari budak kecik bambam...
balik kampung semalam...nampak macam cuaca redup tapi rasa berbahang.
singgah lunch kat nasi ayam stadium pun rasa panas sangat.tapi budak kecik makan selamber ja....dekat nak habis sepinggan.
dah lama tak makan kat sini...ada perbezaan.ayam lebih besar...tambah papedom.rasa maintain....harga lebih sikit la...RM5 sepinggan.yg bestnya cili & kicap dihidang dalam balang besar...ambik la sebanyak mana kamu nak...(gambar tadak...kamera lupa bawa).

panas... aircond...panas... aircond....last2 malam budak kecik demam.masa tu kat rumah kawan kat Jitra..lepak kat situ sementara menunggu konvoi motor SYM tiba kat Alor Setar sebab SU nak bagi baju kat kawan dia.tapi kali ni budak kecik ni demam lain sikit.masih lalu makan (dinner setengah pinggan nasi ayam....again!!!....kat TAT Nasi Ayam plk).dah tu keceriaan dia macam budak tak demam.terloncat2 main macam biasa.mulut tu tak yah cerita la kan...

masa tunggu SU jumpa kawannya kat Alor Setar tu budak kecik muntah dalam kereta...habis semua yg dimakan keluar balik.tapi suka la budak ni...muntah2 pun tak nangis..siap bgtau kat mana basah...suruh lap.berhenti kat stesen minyak cuci2 mana yg patut kemudian terus balik.budak kecik lena tapi tak nyenyak.sampai ke rumah bulat plk mata dia..then bagi ubat terus tidur.

pagi ni nampak elok tapi tak bagi ke sekolah...biar rehat kat rumah.
tengah hari tetiba demam balik.tapi ok la..tak merengek.makan nasi jugak lagi.lepas bagi ubat ingatkan dia nak lena rupanya makin cergas..

harapnya malam nanti tak demam dah...
esok boleh pi sekolah kot...
latest......muka orang demam
***sekarang ada minggu sains kat UITM....budak kecik nak pi tadi tapi tak boleh bawa sebab panas...tengoklah esok..insyaAllah***



4 comments:

A.I said...

Harini Adek pon x gi skolah. Demam :(

sayadankamerasaya said...

hai awak..

:)

kita dah pindah rumah eh blog baru..

SURIA AMANDA said...

get well soon Nabila...

ieda said...

AI...
musim demam kan...

tuan punya kamera..
DRS ek?mana linknya?tak dapat masuk la...

SA...
alhamdulillah dah ok.