SENANG CARI

16 December 2011

MYAGROSIS

salam.

suasana sekitar kawasan sini agak sibuk & meriah minggu ni.
puncanya...
inilah dia.
pelancaran kelab myagrosis oleh 
Perdana Menteri Dato' Seri Mohd Najib bin Tun Hj Abdul Razak. 


esok adalah hari pelancarannya.jarak klinik dgn UITM adalah kurang dari 5 minit drive.tapi tak pasti lagi nak attend ke tidak.al maklum..saya malas nak bersesak2.tambah lagi kalau panas terik.tapi mungkin esok cuaca redup sebab sekarang sedang hujan meleret.

kelab myagrosis setahu saya adalah satu projek di mana tanah2 di IPT digunakan utk penanaman sayuran utk kegunaan @ pasaran tempatan.

khemah2 besar sedia menanti pengunjung.sebenarnya program bermula hari ini.ada pameran & jualan berasaskan produk tani.
khabarnya ada pesta makan durian juga.


khemah besar gedabak.
 ladang sayur...baru saja bermula sebab tu kawasan kecik ja.
tanah UITM ni luas & banyak lagi kawasan kosong.kalau semua tu ditanam sayur dapatlah kami yg dekat2 ni sayur murah.
sebelah luar pagar UITM pun dah banyak kawasan diteroka menjadi ladang sayur.
 dan semestinya bila orang ambik gambar,muka budak ni mesti ada....
nak menempek jugak....
sebelah kiri tu adalah kawasan UITM.

****semua persiapan tapak dibuat dalam 2 minggu ni...kesian tengok pekerja2 tu...pulun habis.pagar pun  kena cat baru...tapi elokla juga.nampak lebih kemas & bersih.

****semalam seorang pekerja datang sini jahit jari sebab kena besi khemah...
sikit lagi nak putus hujung jari dia.
hari ni seorang lg datang sebab sakit perut.kembong...tak sempat makan kot.


3 comments:

Salina@IbuAqil said...

Harus ada muka budak comei tu sis.. Nnt rindu kami tau.. ;)

Romatech Agro said...

Salam singgah. Info Pertanian n Fertigasi
http://romatechagro.blogspot.com

ieda said...

salina..
tak berani nak letak kerap sangat..takut dia gila glemer..hahaha

romatech..
tqvm