SENANG CARI

04 October 2011

MORNING SURPRISE

salam..

boleh berhenti angkat kening dah..hihi

ok...pagi ni seperti biasa sebelum ke tempat kerja saya ronda2 tgk pokok2 kat keliling rumah.hari ni hujan.so yg kat tempat tak berbumbung tu tengok dari jauh ja.tengok pokok ni macam terapi untuk saya...fikiran jadi tenang (tapi bila tengok rumput yg tinggi tu kepala serabut jg la).

dalam dok pandang2 tu tetiba mata ternampak satu batang panjang muncul kat tengah2 salah satu pasu yg ada.seingat saya tak dak la plk saya cucuk pokok baru kat pasu tu.mata rabun so nampak batang tu ja lah.
batang yg menggalah.
longkang dah nak tertutup dgn rumput...mmm...subur menggila time2 hujan gini.

dalam hati terdetik..'adik ni pi tanam pokok apa plk dah..' (adik is nurul.hari ahad dia tgk saya semai bunga raya main cucuk2 ranting ja.dia tanya kat saya..'macam ni ja ka umie tanam?'..).so saya pun ingat dia nak buat eksperimen jg.
ada pokok tambahan kat situ...

bila jalan pi dekat2 baru perasan....rupanya pokok aloevera yang berbunga.dah berapa tahun dok tanam aloevera baru hari ni tau dia ada bunga...hehe...ketinggalan sungguh la.nak tengok nanti bunga ni kembang ke idak..
nice...


5 comments:

Rizziela said...

saya pun baru tau yg pokok alovera ada bunga...selama ni ingat daunnya ajer...ketinggalan zaman betul saya ni

Aku Ibu Muda said...

aloevera=lidah buaya kan?

kakyong said...

rajin kak berkebun.. rumah saya ni kalo ada tanah, nak juga berkebun.. tp dok berkebun dlm pasu pun byk pokok yg mati... hahhaha..

h4ni3 said...

aloe vera ada bunga ye?
hihi.. tak tau pun sebelum ni

ieda said...

RIZZIELA..
AKAK PUN FIRST TIME TGK.GENGLA KITA..HIHI

AIM..
YEP..BENDA YG SAMA.

KAKYONG..
TAKLA RAJIN SGT.TAPI SUKA BILA TGK POKOK2 BERBUNGA.DIA TUMBUH PUCUK PUN DAH EXCITED.

H4NI3..
JOIN THE GROUP.