SENANG CARI

01 March 2011

BIAR SEINDAH RUPANYA

salam sejahtera semua..
sungguh ketinggalan zaman saya ni.baca FB pg tadi baru tau rupa2nya pertengahan bulan ini keretapi Bukit Bendera Pulau Pinang akan berwajah baru.
sesungguhnya walaupun Kedah & penang tak jauh mana & saya pernah stay kat Penang selama 2 tahun...belum pernah jejak lagi Bukit Bendera.dok tgk dari jauh ja.lebih takdak minat nak naik bila keretapi kat situ asyik tergendala sampai ada pelancong tersadai kat atas.

bila dah ada keretapi baru yg lawa ni teringin gak nak naik kat atas tu...
moga2 dgn adanya pengangkutan baru ni akan menceriakan kembali suasana Bukit Bendera (kesian kat peniaga2 kat situ)
jom sama2 manjat.............

cantik kan?
gambar google ja..(petikan dari utusan online)

5 comments:

kayteeze said...

Laa.... kalau Ieda tak beritahu, kak tie tak tahu pun. Cantik keretapi baru tu.

cikpuanhady said...

pernah pi 2 kali je kalau tak silap..memang cantik tram ni..

Jom skodeng :Notre Belle Histoire

Jom skodeng :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

umi aiz said...

cantik kn kak..dulu last naik masa rombongan sekolah darjah 6... bulan 12 hr tu p cuti2 malaysia kt penang tp masa tu kereta api b.bendera ni x start g..tgk dr jauh jela... tgu aiz besar skit nk bw die g penang lg..

h4ni3 said...

wahh.. nampak cantik dan selesa

err.. kalo kita pi penang, kita tompang tido kat rumah akak eh?

hehe :D

ieda said...

kak tie..
tak dak promosi kan?saya pun tertgk kat fb ja.

umi aiz..
at least penah gak merasa..akak ni ellek...

cikpuanhady..
jom buat rombongan naik ketapi baru pulak...

h4ni3..
boleh ja..tp bgtau at least seminggu in advance..nak ngemas rumah..hehe