SENANG CARI

23 February 2011

PAGI-PAGI DAH SAYU

as salam.
kisah pagi tadi.
saya tengah geledah peti ais cari jem utk SU.
nabila dlm biliknya.
baru lepas mandi.sedang dipakaikan pampers oleh kakaknya.dari katil tu mmg boleh nampak terus ke peti ais.
saya dengar suara nabila....."mie!!!....mie!!!".....banyak kali jugak.
tapi malas nak toleh sebab dia suka panggil2 macam tu.
tetiba dengar suara dia nangis....macam sedih ja bunyi tangisan tu.
terus tanya nurul apasal nabila nangis.
"dia panggil umie...umie tak beralih (toleh)"..
alahai....siannya...
awat la syahdu plk pagi ni....selalu tak kisah pun..

pi peluk2 sikit..tanya sapa buat.kakak buat ka?
terus ja angguk2..
saya tgk nurul..
"aih...adik tak buat pun"...haha...suspen kakak dia.

sib baik pi sekolah elok ja....takdak moody2.

muka sedih...huhuhu..
masa ni umur 2 tahun

7 comments:

SURIA AMANDA said...

ingatkan curi perhatian sbb x mo pi skolah..rupanya nak manja..

Ieda Al-Habsyi said...

nak bermanja tuu.. :)
DAH DERMA BOLEH RAMAS TETEK, SAPA NAK?

Bicara hati ibu aisya said...

Alololo...ciannya dia. ummi buat xtau yer bila dipanggil? Pandai. Kecik-kecik dah tau terasa. Comei jer. :)

ieda said...

lisa..
nak pi sekolah takdak masalah sb dia suka part naik kereta tu.

ieda..
tu lah...mak dia tak paham..hehe

ayu..
selalu ok ja.pg ni plk sensitif terlebih.

h4ni3 said...

alolorr... cian
dia nak attention, tapi takdak orang layan


meh kat auntie meh.... :D

Azma said...

Alahai..ciannya dia..
Tetiba dia rasa sayang terlebih kat umi tu.. ;)

Wahidah said...

alolo manjanya muka die...

kena p school br pndai..:)