13 January 2011

YANG HANGAT SEKARANG

salam..
sekarang ni saya suka jengah & baca blog Ummi Hafilda.mesti ramai yg ingat kes pemecatan Datok Seri Anwar Ibrahim pada thn 1998 kan?kecoh satu negara.masa tu saya tak faham sgt apa kes sebenarnya sebab tak minat nak ambik tau.malas nak baca paper cerita org tu mengata org ni...org ni mengutuk org tu...saya buat kerja saya ja.bab2 politik ni mmg tak minat sgt pun.tapi kebelakangan ni syok pulak baca.barulah tau apa punca kisahnya.
bila pihak2 tertentu membangkitkan isu ketuanan Melayu Ummi muncul semula.kisahnya semakin panas sekarang dgn isu saman menyaman plk.

personally,sebagai seorg perempuan saya mmg respect dgn ummi sebab berani melakukan apa yg dia telah & sedang buat sekarang ni.
saya mengharapkan Allah menunjukkan kepada kita semua siapakah yg berada di pihak yg benar & moga Malaysia tetap aman & merdeka.....demi generasi anak2 kita nanti.

sapa2 yg nak tau lebih lanjut bolehlah jengah blog dia.. SRIKANDI 7.
gambar dari blog ummi hafilda


SAYA: sekadar membaca untuk mengetahui.

4 comments:

Cikja said...

wah...sedih baca..politik = hipokrit

Cikja said...
This comment has been removed by the author.
attyfir said...

malas nak campur sangat pasal politik nie..

tapi nak terjah blog dia sat..tq kasi link

ieda said...

fariza..
wanita bersemangat waja nih..

atty..
just nak ambik tau pasal negara sendiri kan..tp tgk2 ja..tak campur.tak minat..hehe