SENANG CARI

06 December 2010

ADA LESEN DAK NI???

salam...
hari ni bayar denda.
sepatutnya borang renew APC ni kena hantar sebelum 1/12 tiap2 tahun.tapi thn ni 2/12 baru teringat...adehhh!!!.makanya kenalah bayar extra rm50.
hari ni baru nak pi pos.

utk doktor2 sekeping kertas ini adalah lesen utk bekerja.takdak benda ni takleh praktis ok.utk klinik swasta plk kena ada benda sekeping ni...so kalau uols pi klinik tengok2 sama kat dinding bilik doktor tu ada dak sijil ni.

hanya sekeping kertas tapi kalau takdak ni maknanya klinik tu beroperasi tanpa kebenaran.nak dapat pun payah..kena isi borang segala.siap plan lagi...bayaran?wajiblah.sib baik sekali buat ja...kalau tiap2 tahun letih jugak la.

6 comments:

Mawar said...

kak ieda, alahai rugi la plak kna byr dnda 2, lain kali kna lebih hati2 ya

NB KARA said...

ieda, akak kalau pergi klinik pergi aje klinik yang sudah biasa, bahkan..akak boleh tahan sakit kalau tak dapat doktor perempuan..ha ha terukkan? Qaisara pun cam tu..kalau dia tgk doc lelaki dia tak mahu..dia boleh cakap tunggulah petang umi..kalau petang itu doc perempuan.
Cuma masa bersalin hari itu, akak dapat doktor pakar lelaki..tak suka tapi terpaksa..

Kerikil Kehidupan said...

kak..ada benda nak tanya ni...kalau bdk istimewa ni tak leh makan byk ke...iman lately mkan ckp byk...semua yg org makan dia nak...tapi pada malamya dia akan merengek-rengek sambil pegang2 perut dia...bila saya gosok, sapukan myk yuyi dia diam...risau gak..kalau ikt umur dia mcm dah blh makan apa sajer kan...atau kita kena trace mcm baby...yg sejuk2 tak leh bg...pernah sekali tu dia mkn cupcake sampai 2 ketul...makan bubur lagi semangkuk...malamnya dia muntah..hbs sumer keluar...mcm mana ek....thanks kak...maaflah pjg pulak tanya...

ieda said...

mawar..
tu lah...rm50 tu kalau buat beli makanan pun dah banyak kan?ni lah yg org kedah kata ralit..

kak yati..
utk sakit2 tertentu kita mmg biasanya prefer yg perempuan.ada pt saya boleh tukar dari penyakit yg sepatutnya pi jadi sakit kepala bila dia nampak dr lelaki ganti masa saya cuti.dia mai cerita bila saya kerja semula..hehe.

nanie..
anak2 special ni mmg takleh control makan.apa yg dia nampak semua dia nak.so kita kena sekat jugaklah.kalau rasa macam terlebih limit tu jgn bg makan lg.biar beberapa jam.nabila pun sama.pantang tgk org makan semua nak.bila perlu mmg saya larang dia dari makan.kalau dia baru makan saya tak bagi kakak/abang dia tunjuk makanan kat dia...depa kena makan jauh2.infact kawan saya (doctor) yg juga ada anak special pun bg nasihat yg sama.

Kerikil Kehidupan said...

thanks kak...

DrSinga said...

hahahaaaaaa..
tahun ni gua ingat!!!
selamat 50 hinggit!!