SENANG CARI

05 December 2010

JIMAT KE KEDEKUT????

salam..
hujung2 tahun ni banyak duit nak guna.macam2 nak bayar.minyak plk naik harga.gula tu tak kisah sgt sb jarang guna kat rumah.
so dalam nak berjimat ni rajin2lah sikit nak masak.
hari ni terlewat.kalut dgn nak hantar nabila ke sekolah...(setelah berbulan ponteng)...sib baik ada nurul tolong mandi & siapkan bambam ni.
tengahari baru masak.simple dimple..

sardin cap ayam tin kecik
telur ayam 2 bijik goreng dadar
beli sup RM1..(murahkan???)
semua ni dari google ja..

nurul masak nasi 3 pot.
ingatkan boleh bertahan sampai petang...rupanya sekali jalan ja..
tu pun umie depa makan sikit ja.
si nabila pun dah makan kat sekolah balik rumah licin sepinggan lagi..itupun nak sambung...oh...no..no.

esok nak goreng ikan bilis dgn kacang pastu campur cabai...feveret budak2 nie..

6 comments:

Mama Hanim said...

jimat, cepat dan sedap tu.. janji licin..hehe..

Mawar said...

takpela msk apapun, yg pnting anak2 suka. sy pun kalu hujung2 bln lagu tu jgk kak...

SURIA AMANDA said...

x salah nak jimat...lisa pun berjimat jugak...nanti nak dpt baby kan?

ME said...

Sardin cap ayam .. panaskan sardin pastu tutup api,pastu mskkan bwg besar & cili padi perah asak limau .. makan dgn nasi panas2. fuh mau bertambah 2,3 pinggan.

A.I said...

baru ingat nk masak sardin sok ;)

ieda said...

MH..
budak2 ni tak cerewet sgt bab makan...alhamdulillah.

Mawar..
awal bulan..hujung bulan...akak sama ja...hehehe

lisa..
jimat..jgn tak jimat..nanti nak beli barang baby semua mahal.

ME..
kak...sardin king cup lagi best.tp stok dah habis tu yg masak cap ayam.

AI..
jom pesta sardin...hahaha