SENANG CARI

23 November 2010

SUSAHNYA NAK TELAN..

salam auntie2 & uncle2 semua..
tengoklah saya yg tak suka makan ubat ni..
umie sebut ja makan ubat,terus muncung mulut..
"mo...mo..."sambil geleng2 kepala.
tutup semua dgn tangan..mulut,hidung,mata...ishh..

merajuk aka sedih la ni kononnya.berlakon mmg pandai.

tak kiralah nabila oiii...daripada menggaru takleh tido baiklah umie bg jugak ubat ni.abah kan ada.abah boleh tolong pegangkan.tapi dapat masuk 2.5ml ja.pastu kepala dah takleh nak toleh ke depan.buat2 batuk plk.umie takut termuntah so biarlah.2.5ml pun oklah.
sebelum bg tu umie dah rasa ubat ni..manis ja pun.
gambar masa abah pegang lupa lak nk suruh along snap.

yg bestnya lepas dia makan ubat dia plk eksyen konon2 nak bg umie ubat.tgn siap mcm pegang syringe.hulur kat mulut umie.mulut dia pun bunyi macam minum ubat..."mmm...acham" (acham =sedap)..sambil golek2 kepala...pandai dialah.

6 comments:

SURIA AMANDA said...

Nabila2..kalau pakai sudu agaknya tumpah semua...pandai ye...

A.I said...

Adek pon payah nk mkn ubat. Kene pujuk guna cup, suh dia suap sendiri baru nak..

ieda said...

lisa..
dgn syringe pun payah.kalau bg dgn sudu alamat ke lantailah.

AI..
budak ni tak makan pujuk langsung.

Pnut said...

ahahahah macam alesya payah sungguh makan ubat, Abang dia dulu steady, sampai kita sorok botoi ubat...

la ni kami boh ubat dalam susu.. beli susu strawberry kotak tu, atau coklat ka.. tembak ubat dalam tu.. tak pa ka doktor buat lagu tu??

Pnut said...
This comment has been removed by the author.
ieda said...

pnut...boleh ja asalkan ubat tu minum cukup dosnya.
nabila ni tak minum ayaq2 tu semua.kalau campur ubat dlm susu dia langsung reject kecuali ubat tu takdak bau & rasa manis ja....oooo...payah betoi.