SENANG CARI

22 October 2010

STEM RECYCLE

salam..
baru2 ni dok kelebek2 barang dlm laci terjumpa benda2 ni...

saya bukannya pengumpul stem yg fanatik.cuma bila ada stem cantik2 kat surat yg saya dapat,saya pun simpan saja stem2 tu.
melalui stem pun kita boleh dapat banyak ilmu pengetahuan.contohnya nama2 burung ni.

dulu masa sekolah rendah ada jg konon2 cipta hobi kumpul stem.sebab apa?tiru kawan la....org kumpul stem kita pun kumpul jg.masa sekolah rendah mana nak dapat stem banyak2 kan?balik2 stem yg sama juga.ada satu hari tu cikgu bawa pi trip ke Penang.jalan2 kat supermarket terjumpalah buku stem siap dgn stem2 luar negara.tunggu apa lagi.... terus belilah..dah tak ingat berapa harga (mesti murah sb tu saya boleh beli...hahaha).bangga la kengkonon ada banyak stem lawa2...tapi at last semua tu hilang ke mana ntah.

satu lg ttg stem ni...saya mesti belek tgk ada tak cop pejabat pos kat stem2 yg tertempek kat surat2 yg saya dapat.kalau takdak cop pejabat pos maka untunglah saya...boleh recycle...ni semua belajar masa sekolah menengah.dok sekolah asrama kannn....ilmu survival kena penuhkan di dada.cikgu bukan nak ajar semua nih..
senang ja nak recycle...potong stem tu lawa2 sekali dgn envelope.basahkan dia.letak kat meja...biar sekejap.masa masih basah2 tu tanggalkan kertas envelope drp stem..keringkan stem tu...dapatlah tempek balik kat surat baru & poskan.kalau nak simpan stem pun boleh buat macam ni.barulah stem2 tu nampak cantik.

sesapa yg keja office tu kalau ada stem lawa2 & tak minat nak simpan boleh pas kat saya yer....emelkan dlu nanti saya bg address..tima kasih..(muka tak malu...minta2 kat org...hehe)

6 comments:

Syahida said...

susahhh nak jumpa orang yang ada hobi mengumpul setem zaman sekarang ni...syabbbass! :-)

SURIA AMANDA said...

koleksi stem Lisa dah hilang ntah mana ntah...

JMY said...

samala ngan suria, dulu2 ada..skang tah mana

kakyong said...

kakyong pun suka kumpul stem..
& dulu pun suka recycle stem.. sama la kaedah nya tu...

masa kerja dulu, siap ade staff yg suka nak berebut stem dgn kakyong.. so kita mengalah jer lah.. tp best jugak erkkk.. requst stem dr kawan2 blogger...

ieda said...

syahida...
tq..bukan betoi2 hobi pun.saja simpan.sayang nak buang sb benda tu takkan ada lagi dah.

lisa & JMY..
yg ni pun kena jaga elok2...silap2 lesap juga...hehe

kakyong..
la ni dok kumpul lagi tak?

DrSinga said...

anak saya hangkut semua album setem saya dulu2 dari kampung bawak balik rumah ..
agak2...bo;leh buat duit tak setem2 ni bila anak saya dah bercucu nanti...:)