SENANG CARI

21 September 2010

MASAM TAPI BEST

salam..

pernah tengok buah ni?

ni lah buah cermai.masam giler...
ada orang suka makan cermai yang dijerukkan.
masa kecik2 dulu kat belakang rumah tok saya ada pokok ni..tok ngah saya yg punya tapi kami (saya & sepupu2) buat macam sendiri punya.ambik sesuka hati ja.tok ngah pun tak marah sb buah tu masam.dia pun tak makan.
masa tu kami suka makan macam ni...
penyekkan buah tu dalam lesung batu.jangan sampai hancur.lepas tu cicah dengan garam belacan....perggghhhh...meleleh....

6 comments:

Yasmin Nabilah.. said...

perghhh..terkecur plak air liur ina..hehe

SURIA AMANDA said...

kak ieda teruk tau...terliur dah nih....

ieda said...

hahahaha....ina dgn lisa dah tangkap meleleh...

Ain said...

terus kecur air liur tengok buah cermai ni.....

ain pernah upkan n3 jeruk cermai yang ain buat sendiri kat blog tak lama dulu....

sedappp kalau dah jadi jeruk kan....

Azma said...

eeii..betul la..kecur air liur menengok & membaca post ieda ni.. Nsb baik x ngidam.. :D

ieda said...

ain..
sekarang susah jg nak jumpa jeruk kat kedai.kalau pandai buat sendiri lg bagus.

azma..
saya yg nulis pn nak meleleh air liur gak..hehehe