SENANG CARI

28 September 2010

ANTARA YANG BENAR & TIRUAN

salam....
bila tengok entry semalam terfikir pulak...banyak juga nama gelaran di kalangan teman2 keluarga saya.masa sekolah dulu pun ramai juga kawan2 & senior guna nama gelaran supaya senang nak kenal...al maklum duduk asrama.senior2 wajibla kenal terutama yang garang2 tu.bila nama plk dah hampir2 sama maka terpaksa letak gelaran.kadang2 nama gelaran ni juga yang disebut sampai terlupa nama asal..
antaranya...
masa sekolah (menengah)..
ronet ,jot,mitsumei,wama,man semut,kuyak,kure,popeye @ pye.
nama pye (sebut pai) mmg melekat sampai sekarang..
kdg2 terlupa nama asal dia..

family friend sekarang..
penyu (sb bawa matrik masa konvoi avanza)
superman (sb sentiasa dressing kemas..rambut pun kemas 24 jam)
ad boro (hisap rokok marlboro)
ad sengau (suka buat2 sengau....mmg menjadi)
tokey (tokey ayam goreng pasar malam)
chip (presiden NARC)

anak2....
mat top (along.....tetiba saya guna nama ni masa tgh angin kat dia)
karen (nurul)
toyot (nabila)

saya???kat belakang tak taulah tapi kalau berdepan ni kawan2 panggil nama ja.

saja nak tepek..
ni klip video masa Skuad Era buat aktiviti dgn anak yatim kat Penang...jemput geng avanza sekali...tengok la aksi ad sengau buat lawak..kalau sembang dgn dia mmg tak kering gusi..



3 comments:

mamaaerish@eb said...

ha ha ha... comel jer gelaran 2 tuh sume... ;p

Pnut said...

dari sekolah sampai U orang panggil Pnut..
lecturer pun panggil Pnut...
haha adakala lecturer tak ingat nama betul saya, tau nama Pnut je.. bebudak batch saya kalau jumpa lecturer, lecturer tanya batch sapa, cakap batch Pnut.. kompem ingat..hahaha jadi trademark pulak..

ieda said...

eb...
nama paling comel semestinya toyot kan??hehehe

pnut...
amboi...mesti femes abis masa kat U ni..