SENANG CARI

01 July 2010

NAK SAMPAI MACAM NI KE???

salam...
kepada yang mengidap kencing manis....rajin2 lah makan ubat.
jangan biar gula jadi sampai mcm ni..

sebab kalau dah sampai tahap ni
google pic..

memang susah nak elok semula.
ramai yg tak ambil berat ttg kencing manis ni..maklum saja di peringkat awal tak rasa sakitnya.selepas 4 @ 5 tahun baru nampak kesan.masa ni semua kerosakan tisu & saraf dah tak boleh nak revert ke normal.setakat mencegah drp menjadi lebih teruk.
oleh itu..beringatlah.

5 comments:

s h a f i q h a s h i m _____ said...

mak aih.. bahayanye

A.I said...

akak nak tau paras gula dlm darah ai bape aritu? 2.0! hohoho...sib bek tak koma!! :P

SURIA AMANDA said...

oh...geliii...mak Lisa pun kencing manis..selalu pi check sampai 13.4 la pernah sampai 15.2...makan susah nak jaga macam ni..mak Lisa kalau kena cerek panas x rasa apa2 okeh..tau2 dah melecur jer..itupun dia x rasa apa2..

ieda said...

shafiq..
masih muda...jaga diri elok2.jgn sampai terkena.

AI..mak aiii...rendahnya..bahaya tu.jgn biar sampai mcm tu lg..

lisa..
mak lisa dah sampai tahap komplikasi dah tu..sb tu kebas.bahaya.kena selalu tengok2 kat kaki takut2 ada luka.
ubat kena makan tapi diet kena jaga juga.

A.I said...

tuler..memula tu ai tak tau. tetiba tapak tangan kuar peloh, jantung rasa laju yg amat..pastu rasa cam nk pitam. trus surrender bagitau kaman, bawak gi klinik. skali doc wat test, amik kau...2.0 je. trus dia kasi glucose :P