SENANG CARI

01 July 2010

BOTOL OH BOTOL...

salam..
berapa kerap anda rebus botol susu anak2 anda?
tiap2 hari?....sangat bagus.itu yang sebaiknya.
saya tak rebus tiap2 hari...hehe...nampak sgt kurang rajin.
tapi saya biasanya basuh guna air panas.
kdg2 terbabas gak air tu ke tangan.panas ooo...
kalau along & nurul basuh mmg guna air biasa jelah.
lepas 2 minggu saya rebus / rendam dlm air mendidih.
sebenarnya yg ni sgt penting utk matikan kuman kat botol2 tu esp yg melekat kat penutup.so pastikan setiap kali cuci puting botol tu di buka.
sesetengah kanak2 dapat cirit birit hanya di sebabkan oleh
kuman pada botol susu ni.

makanya kenalah ibu2 & bapa2 rajin menjaga kebersihan botol anak2.

yg breastfeeding...
untunglah anda..jimat masa..jimat air..jimat belanja.


6 comments:

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

rebus tiap2 hari ke? alahai...ni yg saya malas ni, kak. lepas ni kena rajin la. alhamdulillah hijaz breastfeed...

'NuReeN' said...

dah lama x rebus sbb ellesya x mau susu botol sbb BF lg tp nureen juz bg tempoh lg 2 bln jerr utk dia BF sbb dh nk msk 2thn.. N planning 4 2nd bb kot.. hehhee

A.I said...

alamak! balik ni nk rebus botol la..isk.

ieda said...

fiza...
akak pun 'M' jg..
tp kena selalu cuci dgn air panas la.

nureen..
pregnant pun boleh continue breastfeeding.

AI...
rajin...rajin...rajin...

kakyong said...

kakyong jarang2 juga merebus botol... dlm 1 bulan ada la 2 kali.. lagipun anis & fikri xde lah jenis heavy menyusu.. abis menyusu jer terus basuh botol.. lagipun botol buat masa ni hanya ada 3.. 1 fikri punya, 1 anis & 1 utk aliya minum milo...

ieda said...

kakyong...
nabila sorang jer ada 3 botol..
boleh faham maksud yang tersirat???hahaha