SENANG CARI

23 June 2010

RUGILAH KALAU TAK MAKAN...

salam..
sekarang musim buah2an.kat area saya ni banyak dusun.saya jer takde dusun...so nak makan kena belilah.kdg2 ada gak dapat free..tu yg best.
2 hari lepas beli cempedak..sebiji RM5.seriau gak buah tak timbang ni..kot2 buah ja besar isi takdak.tp tawakal jelah.
balik rumah buka....alhamdulillah.walaupun isi tak penuh tp ulas besar2.so simpan dlm peti ais & goreng pg semalam.dlm rumah saya ni semua suka cempedak.saya suka yg tak goreng.tp kalau mkn banyak perut tak selesa..kembung.
google pic
lebih kurang ginilah cempedak yg saya beli tu...ada banyak jenis buah cempedak ni...jgn tak tau.
isi yg dah buang biji...senang nak makan.
cucuq cempedak.....sedap..
guna tepung ni ja.


p/s....pernah tengok geruk cempedak tak??
masa duduk kampung dulu saya suka buat geruk cempedak..guna daun kelapa.

5 comments:

Rizziela said...

paberet saya ni

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

fiza suka cempedak. mana nak dapat tepung tu kak?

SURIA AMANDA said...

geruk cwmpwdak tu apa?x tau la...

ieda said...

rizziela...sedap kan...

fiza...kat kedai runcit pun ada.

lisa...geruk tu adalah sarung buah cempedak.

Ummi Hanie said...

dulu sy suka makan cmpedak mcm tu je...skrg ni baru reti makan yg digoreng...
ohhh..tingin pulak :p