SENANG CARI

29 June 2010

JANGAN MASUK CAMPUR...

salam...
suka pelihara kucing???
tak dinafikan kucing mmg comel..saya tak suka pelihara tapi taklah sampai tahap bencikan kucing.biasa2 saja.bila tengok anak kucing lari pas tu tergolek2 terpikat jglah dgn kecomelannya tu.

tapi awas...
jgn pandai2 @ suka2 nak masuk campur bila kucing bergaduh.
saya selalu dpt kes org kena gigit dgn kucing sb nak leraikan kucing bergaduh.baru tadi ada sorang lg.
kena gigit kat pergelangan tangan sb pegang kucing yg tengah angin.
budak ni marah sb kucing tu bergaduh & bising..
dia g tangkap..makanya kucing tu ngap tangan dia..
ada 4 kesan betul2 kat pergelangan tgn.
nasib baik tak kena urat darah yg besar.
mengerang jglah dia tahan sakit tu.
from google

saya halau kucing bergaduh guna air ja..
tu pun kalau dia tenung semacam standby jg nak lari..hahaha

3 comments:

SURIA AMANDA said...

pernah la kena cakar kucing..until now x suka la ngan kucing..

JMY said...

anak no 1, x suka kucing. anak no 2, suka. umah MIL penuh kucing..saya takla suka sgt, biasa2 n geli je ngan bulu dia

A.I said...

a'ah. kalau kucing bergadoh, jgn nk tunjuk hero. halau guna air + bunyik2kan penyapu lidi tu je..kalau dapat dia terkam kita masa marah..huiii...azab ooo!