SENANG CARI

26 March 2010

hujung minggu untuk shopping

salam..
dah petang jumaat..bestnyer..esok cuti...
weekend ni mesti ramai g shopping kan?org keja gomen kan baru dapat gaji kemarin.sian depa...last gaji aritu awal bulan dua...mesti ramai dah kering kan..tapi minggu ni bestla.boleh shopping sakan.

ingat lagi masa mula2 keja dulu.first gaji dapat lepas 3 bulan keja.binau biji mata dapat pegang duit banyak (dlm akaun ler).dekat rm4 ribu.yelah masa tu rasa 4 ribu tu banyak sgt.maklumlah first gaji.asal plk org susah.masa study duit biasiswa rm5 ribu + tapi utk satu semester..mmg kena bajet.family susah so duit biasiswa tu hantar rumah jg utk belanja harian.
bila keja gaji masuk bulan2 rasa mewah giler.apalagi bila dapat first gaji tu melantak ke KL terus.shopping kat mana ntah dgn member.main beli ja.tak fikir harga dah..
antara barang yg saya beli hari tu ialah perfume ni..
saya suka sgt bau ni tapi sekarang kalau nak pakai kena g beli kat penang..hmm..jauh wei..pakai avon jelah.
apalagi yg dibeli masa tu dah tak ingat tapi habis gakla dlm seribu sekali jalan..fuhh..
sekali tu jelah..pas tu shopping biasa2 ja..

lagipun mana sempat nak shopping selalu.masa houseman keja macam kuli..takde masa sgt nak lepak2.kalau weekend on call pakai habislah.berumahtangga kat hospital jawabnya.weekend kan sumer cuti.makanya satu wad satu houseman ja..melawatlah wad tu sorang2 selama 24 jam..letih woo.dapat MO yg ok takpe jg..dapat yg weng2...hmm..nasiblah.nak habis setahun rasa lama sangat.
sekarang ni tup tap tup tap habis dah setahun..apasal cepat pulak ek?
nilah tempat saya mula2 keja..
HOSPITAL TG AMPUAN RAHIMAH KLANG
sibuk teramat..
banyak kenangan & cerita suka duka di sini....


"selamat berweekend & selamat bershopping"

(semua gambar adalah drp google)

8 comments:

Fariza said...

eh, kat klang..tahun bila kak ieda start keje kat situ?...

ieda said...

fariza...
lama dah..mula pertengahan 94.setahun ja.

kakpah said...

salam. shopping memang sedap. nampak itu nak beli nampak ini nak beli. tengah bulan mulalah gigit jari hehe..

sekarang ni duit macam air..

fariza said...

1994? mmmm..saya baru tingkatan 1..hehehhe..

ieda said...

betul kak pah...rm50 macam takdak value.sat jer habis.

fariza..tersangatlah muda lg..hihihi.

ratna said...

walaupun gambar duit itu gambar google.. tp alangkah bestnya kalau dpt duit berkepuk-kepuk gitu kan.. bukan setakat sebotol minyak wangi elizebeth arden jer.. 2-3-4 botol pun bole beli..

Jiey^Mien said...

kak, bila duit gj masuk, kaya sekejap jer..
pastu tolak sana tolak sini, bayar sana bayar sini,
syahdu syahdan!
:P

ieda said...

ratna..
tu la kan..kena cari jln cemana nak bg duit mai banyak2 ni..asyik kluar ja.

jiey..
sampai 15hb bersemangat balik sebab gaji dah dekat..hehehe.