05 July 2018

SHRAFMZB

salam sejahtera....

banyak sungguh peristiwa berlaku dalam negara & dalam rumah....sampai tak sempat nak tengok blog.

Selamat Hari Raya...maaf zahir batin kepada semua yang melintas di sini....dah penghujung pun...tapi kan raya sebulan.

hari ni ada majlis sambutan hari raya di sekolah Nabila.
bersemangat bangun pagi nak pi "ali aya". dengan baju raya serba biru....geram ja tengok pipi tembam dia kat celah2 tudung tu.
tapi macam biasa, dia suka buat perangai aka 'buat perak' bila dengan ummie dia. nak melekat ja. ummie kerja maka tinggal la dia dengan kakak kat sekolah sekejap. kakak pun susah nak bergerak...dia peluk belakang sepanjang masa.

selesai urusan kerja ummie ke sekolah semula....tengok tengah makan dengan senang hati. ok dah la tu. 


seronok tengok majlis hari raya anak-anak istimewa ni. semua cantik/handsome bergaya dengan baju raya masing-masing. ditemani mak ayah. 
tak ada jerit pekik, hiruk pikuk. mereka majoritinya adalah anak-anak yang bermasalah pendengaran & penglihatan. 
anak-anak yang bermasalah pembelajaran pun 'well behaved'.  
tenang sebenarnya bila berada dalam kelompok anak-anak ini. beruntungnya guru-guru dan pembantu murid yang menjaga dan mendidik mereka.

kami mengundur diri dari majlis ini sekitar jam 11.45 pagi sebab saya perlu teruskan kerja. kerja sendiri, tak boleh nak tinggalkan lama-lama sangat. no work no income laaa.....


apa lagi yang berlaku sepanjang ramadhan/syawal kami?
..... kepulangan bapa mertua tiri kepada penciptaNya
..... kembalinya ibu mertua tiri ke rumah lama yang pernah dihuni bersama abah mertua (dalam proses)
..... jumpa restoran/tempat makan yang baru....restoran milik Ustaz Abdullah Khairi
..... bujang dalam rumah ni lapor diri di Perodua Rawang...training sebulan, kerja seminggu....sekarang kembali ke sarang dengan alasan tak tahan kerja line.
..... paling utama....nabila kena jangkitan pada kelopak mata pada minggu pertama Ramadhan....jangkitan yang buat ummie dia kegusaran yang teramat.


****jumpa lagi.....

3 comments:

شركة تاج said...



خدمات شركة ركن الامثل بالمنطقة الشرقيه 0502644550 وتقديم كافة الخدمات المنزلية

شركة كشف تسربات المياه بالاحساء
شركة المثالية للتنظيف بالدمام
شركة تسليك مجارى بالخبر
شركة مكافحة حشرات بالخبر
شركة تسليك مجارى بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة تسليك مجارى بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالقطيف
شركة تنظيف بالدمام
شركة الصفرات للتنظيف بالرياض

شركة تاج said...



شركة المثالية لمكافحة الحشرات بالدمام
شركة المثالية للتنظيف بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالخبر
شركة تسليك مجاري بالقطيف
شركة تنظيف منازل بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالاحساء
شركة مكافحة حشرات براس تنوره

شركة تاج said...


شركة التميز المثالي للخدمات المنزلية وتنظيف المنازل والشقق والفلل بالدمام والخبر والقطيف والجبيل
قسم خاص لتسليك المجاري بالضغط ومكافحة الحشرات وتنظيف للمجالس والسجاد والموكيت وتنظيف الخزانات
نقدم افضل الخدمات المنزلية بالمنطق الشرقية 0551844053

شركة تسليك مجاري بالدمام
شركة تنظيف منازل بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة تنظيف منازل بالجبيل
شركة مكافحة حشرات بالجبيل
شركة تنظيف سجاد بالجبيل
شركة تسليك مجاري بالخبر
شركة تنظيف منازل بالخبر
شركة تركيب وصيانة الكهرباء بالدمام والخبر
شركة المثالية للتنظيف بالجبيل