31 December 2017

PENUTUP TIRAI 2017

salam sejahtera....
hari terakhir untuk tahun 2017....moga kita menjenguk ke 2018 dengan kenangan manis. yang pedih, duka tu biarlah tertinggal di 2017.

saya mengakhiri hari bekerja 2017 dengan kemengantukan yang teramat sepanjang sesi pagi tadi. alhamdulillah untuk petang ni mata dah makin cerah.

kisahnya, petang semalam sebaik memasuki Pulau Pinang (saja-saja meronda kata husband), mak mertua call bagitau sepupunya di Perak meninggal dunia. nak pergi ziarahlah. oleh kerana hari ni saya bekerja maka kami buat keputusan untuk pergi dan balik malam tadi juga. 
dari Pulau Pinang nak bergerak balik ambil masa juga. singgah makan dan solat magrib di perjalanan akhirnya tiba di rumah sekitar jam 9 malam.

diringkaskan cerita, kami bergerak ke Ipoh sekitar jam 11 malam. tiba di sana pukul 1 lebih. mengantuk tak sangga dah...maka saya ambil kesempatan baring dan terlelap sekejap di sana. kebetulan rumah masih sunyi (tengah malam katakan).....belum ada kunjungan kecuali adik beradik arwah.

lebih kurang jam 3.30 pagi bergerak balik ke Kedah. memang lelaplah dalam perjalanan sebab duduk kerusi belakang temankan anak dara kecil. angin apa ntah nak dekat-dekat dengan umie dia ni.tapi tu laa, tidur dalam kereta tak sama dengan dalam bilik. sekejap2 terjaga. 

sampai dengan selamat di rumah jam 6 lebih....alhamdulillah.sempatlah baring sekejap lepas solat.
bila masuk kerja memang macam orang mabuk. mengantuk dan lenguh-lenguh badan.
sejak umur bertambah banyak ni selalu juga lenguh badan kalau lama sangat dalam kereta. dulu2 masa rajin berkonvoi amal, ok ja. walaupun masa tu posisi duduk dalam kereta memang tak normal sebab kena rakam gambar & video sepanjang jalan. sekarang ni sorry la...tak mau buat dah macam tu. kesian kat badan.

hari ni...selesai buat pendaftaran sekolah untuk anak dara kecil. selesaikan yuran dan bayaran untuk buku serta kelengkapan sekolah. untuk anak-anak istimewa ni tak banyak yang dibelanjakan. keperluan sekolah mereka tak seperti anak-anak tipikal. 

esok bermulalah sesi membangunkan anak dara kecil ni di awal pagi. moga tahun ini dia lebih mudah bangun pagi...tak ada lakonan sakit sana sini lagi hendaknya.
kalau ikutkan umur, tahun 2018 dia berada di usia anak-anak UPSR....

moga dengan peningkatan usia, anak dara kecil ini semakin bijak menjalani kehidupan seharian dan sentiasa dalam perlindungan Allah swt.

google pic


**memasuki 2018 ada beberapa agenda baru dalam ekonomi rumahtangga kami....mohon pertolongan sahabat untuk mendoakan ianya menjadi kenyataan dan berjalan dengan sempurna.


**Al Fatihah buat arwah yang meninggal petang semalam. moga Allah mengampuni semua salah silapnya dan menerima semua malan baiknya serta ditempatkan bersama hamba2Nya yang beriman.



2 comments:

Fatin Shahrizam said...

Alamdulillah, Semoga tahun 2018 membawa lebih banyak rezeki. Selamat tahun baru.

ieda said...

insyaAllah...yg terbaik untuk kita semua...happy new year