14 December 2017

KASUT SEKOLAH PALLAS

alhamdulillah....settle dah beli kasut sekolah nabila.
beli kat Tesco ja. Pallas Jazz. kebetulan ada diskaun untuk pemegang kad ahli pada 12/12/17....dapatla jimat dekat rm4 kot (lupa dah).

nak cari kasut untuk anak istimewa macam nabila ni agak susah sebab kakinya 'kembang' di bahagian depan (jari-jari kaki terpisah jauh: salah satu kriteria anak-anak Down's). jadi kasutnya tak boleh yang terlalu menguncup di bahagian depan. Ia akan buatkan mereka tak selesa sebab jari-jari kaki tersepit. bahagian depan juga tak boleh yg keras (ada rubber). juga boleh sakitkan kaki mereka.

masa kecil taklah susah sangat nak cari. bila dah makin besar, design kasut mengarah kepada anak-anak remaja dengan bahagian depan yang lebih meruncing. maka kejayaan menemui sepasang kasut yang selesa dan kena dengan saiznya adalah sesuatu yg perlu diraikan....hihi.

biasanya kasut nabila tahan setahun sebab di dalam kelas mereka tak pakai kasut. kadar penggunaan tu taklah sebanyak murid-murid lain. kasut hitam pula tu, taklah nak kena basuh kerap sangat. seminggu sekali pun dah memadai.





No comments: