29 May 2017

BERSAMA PINK SQUAD DI RAMADHAN KE 2

selamat meraikan Ramadhan...
bulan mulia penuh keberkatan.
dah masuk hari ke 3, moga kita semua dikurniakan kesihatan yang baik untuk terus beribadat kepadanya.

seperti setiap tahun yang lepas, memasuki sahaja Ramadhan kegiatan amal untuk golongan kurang berkemampuan meningkat dengan mendadak.
alhamdulillah, kita mempunyai ramai ahli masyarakat yg prihatin. membantu dengan cara tersendiri.selain daripada individu,terdapat banyak kumpulan sukarela/NGO yang bergerak di luar sana.
pasti ramai yang sedar tentang kewujudan PINK Squad yang aktif membantu golongan yang memerlukan bukan sahaja di bulan Ramadhan tetapi sepanjang tahun.

pada pagi Ahad, Ramadhan ke 2, sempena kepulangan puan pengerusi PINK Squad menyambut Ramadhan di kampung halaman, beliau telah menganjurkan sesi mengagihkan bekalan barangan kegunaan Ramadhan untuk golongan kurang berkemampuan di sekitar Merbok dan Tanjung Dawai.Kebetulan dah lama tak jumpa Puan Pnut, saya dan suami serta Nabila mengambil kesempatan untuk turut menyertai mereka. membantu sekadar mampu dari segi pengangkutan. apatah lagi penerima2nya adalah di kawasan sekitar sahaja.

bergerak seawal jam 7.30 pagi, dengan dibantu ketua kampung dan penduduk setempat, kami bergerak menuju destinasi. mengagihkan barangan dari rumah ke rumah dan bertegur sapa secara ringkas. al maklum, ada ramai penerima (sekitar 25 keluarga). 

saya hanya berkesempatan bersama mereka sehingga separuh jalan kerana panggilan tugas. Allah berikan lebih 1 jam kekosongan waktu kerja di awal pagi untuk saya, alhamdulillah.

selesai mengumpulkan barangan di lokasi ke dua, saya meninggalkan kumpulan untuk memulakan tugas hakiki.
terimakasih Puan Pnut drp PINK Squad utk kesempatan ini. juga tahniah untuk Puan suami isteri dan seisi keluarga serta semua sukarelawan yg lain.
tahniah dan terimakasih kepada semua penyumbang yang memungkinkan projek ini dapat dilaksanakan.


untuk anda yang membaca, jika ingin menyumbang kepada aktiviti PINK Squad boleh ke FB Puan Pnut Syafinaz..

yang berusaha...
sebahagian daripada penerima

yang membantu









No comments: