13 April 2016

UJIAN DARINYA...

salam sejahtera....

cuaca masih panas membara......
2 hari lepas hujan turun agak lebat sekitar jam 12 malam....paginya berawan mendung.ingatkan musim kemarau makin berakhir.rupanya telahanku salah belaka.
bagaimanapun alhamdulillah, bekalan air di rumah semakin baik. cuma bila sembang dengan patient yang datang klinik ni rasa simpati pula dgn mereka.masih banyak kawasan kampung yang mengalami gangguan bekalan air.bukan setakat air perlahan sekarang ni, malah banyak rumah yang langsung tak ada air.

seorang makcik bagitau di rumahnya langsung tak ada air sejak hujung bulan februari....maknanya dah sebulan lebih.mengharapkan air dari SADA yg masuk setiap 3 hari sehari..org SADA pun penat juga, ke hulu ke hilir hantar air, siang malam kerja demi membantu rakyat yg memerlukan.yang ada perigi @ telaga pun dah makin kering.


kadang saya terfikir, apakah ini secebis balasan yg Allah berikan kepada kita atas kelalaian kita akan perintah2Nya.walau bukan semua yg alpa tapi Allah pasti menurunkan balasan kepada seluruh alam agar menjadi pengajaran dan panduan.

moga kita semua kembali insaf akan kesilapan masing2...cuba berusaha memperbaiki amalan dan kehidupan agar berada di landasan Islam yg benar.sebagai individu yg bukan siap-siapa, kita mulakan sahaja dari dalam rumah sendiri, untuk ahli keluarga kita.

moga Allah menyayangi kita semua.










1 comment:

Salina@IbuAqil said...

Assalam kak ida..
Rindu kat akak sekeluarga..
Betul tu kak..
Allah berikan peringatan kepada yang sentiasa beringat..
Dunia makin di akhir zaman akak..