SENANG CARI

23 February 2014

THAI AGAIN

salam pertemuan kembali...
maaf laaaa...terabai la plk rumah ni..

panas2 membahang ni mmg tak ada mood langsung nak menaip...asyik bacaaaa ja....
klinik pun agak sibuk dgn kes demam & batuk....kadar penularan penyakit berjangkit yang agak tinggi di musim kering  ni...
pembakaran terbuka pun banyak...hutan tiba2 terbakar...sesak nafas dibuatnya.

alhamdulillah...kelmarin hujan.biarpun sekejap tapi agak lebat.pagi tadi udara lebih bersih & segar.menjelang tengah hari...hehe..kembali membahang.redha...semuanya anugerah Allah untuk kita....yang bestnya...sidai baju sat ja kering.




ini aktiviti kami Sabtu baru ni...

jalan2 ke Hadyai..

temankan encik suami beli barang...langsung pi makan.masuk pun dah petang sebab budak2 sekolah ganti di sebelah paginya.dengan jem kat sempadan (imigresen Malaysia),sampai kat sana pun dah dekat pukul 7 mlm.lepas suami beli barang,kami terus gerak ke tempat makan....cari yang dekat2 ja....daging bakar presiden di sebelah hotel president.
kami pergi dua family (semuanya 9 kepala)....total makan RM90...ok la kan...kenyang teramat...budak kecik ni siap bertambah nasi.


sebelum ni tak pernah nampak kemalangan di kawasan kami makan tu tapi kali ni sepanjang duduk makan ada dua kemalangan...satu antara motor dgn basikal...satu lagi dua biji motor.taklah serius sangat....tapi kat sini macam relax ja...tak ada gaduh2...yang bersalah tanpa banyak hal terus hulur duit kat mangsa sorang lagi...settle.senang macam tu...orang pun tak berkumpul ramai2 kat tempat kemalangan.

lepas makan terus bergerak balik...ngam2 sampai border pukul 11.30 mlm...ramai plk orang...tapi taklah sampai tahap jem.
seperti biasa dalam perjalanan kena singgah2 dulu...maka sampai rumah lebih kurang jam 2 pagi....




No comments: