SENANG CARI

28 February 2014

POT PET

salam...

first time dengar anak2 kecik kita bersembang mmg best kan?
dulu masa nabila masih di tahap 'diam' kami semua tak sabar nak dengar dia bercakap...sekarang bila dia dah banyak cakap...sampai tak larat nak dengar la plk..tak terlayan dibuatnya.walaupun masih banyak bahasa 'outerspace',secara keseluruhannya boleh juga pick up apa yg nak diceritakannya.
kelebihan budak kecik ni ialah dia faham apa yg kita cakapkan.sekarang dia dah faham istilah cuti..bila tak bagi ummie pi kerja dia cakap.."umi uti!!!" (umie cuti)....suka dia ja suruh umie cuti.

pagi tadi dalam kereta sembang2 dgn abahnya...bawa dia sekali sarapan kat luar.

umie.. "yg...rasa macam nak cuti dua harilah nanti....sabtu dgn ahad"
abah.. "ok...sabtu cuti semua...ahad cuti umie dgn abah"
budak kecik.."baby?"
abah..  "baby sekolah....along sekolah...kakak sekolah"
budak kecik.."ukann...kakak nena...utiii"  (bukan...kakak lena...cuti)
(masa kami keluar kakak tengah lena...jumaat kan cuti)...
hehehe....

bab masa akan datang yg dia tak faham lagi...
contohnya kalau kita cakap...
"baby...malam satg tidoq awai"
mesti dia jawab "namau" (tak mau).
bagi dia kita suruh dia tidur time2 tu jugak...
tidur adalah satu kesalahan bagi dia...seboleh2nya takmau tidur.biar sampai meleleh air mata dia akan cuba bertahan esp kalau umie ada ataupun kalau ada tetamu.
malam tadi pukul 12.30 baru lena...tu pun kena paksa...umie dah tak tahan ngantuk.
tapi kalau dah lena,bising2 pun takpa...dia nyenyak ja...alhamdulillah.

kebolehan terkini nabila....tarian gelek...lawak amat...

that's about our girl...
dulu-dulu

esok..
dalam panas2 ni TNB hantar notis esok tak ada elektrik sepanjang hari (9 pg sampai 
7 ptg)...nak upgrade pencawang rasanya..

maka...berplanninglah kita....



No comments: