SENANG CARI

15 December 2013

NIKMAT ALAM

salam buat semua..

alhamdulillah banjir di pantai timur dah berakhir...namun kesan daripada banjir besar itu pasti perit buat yang merasainya..moga mereka semua tabah mengharungi kehidupan mendatang.moga yg perlu dibantu mendapat perhatian dgn segera terutamanya yang kehilangan tempat tinggal.

di sini cuaca agak panas.sekali sekala hujan turun membasahi bumi..alhamdulillah tak payah siram pokok (tanam rajin..nak siram malas...).

khamis petang hujan agak lebat.sedang bersiap2 utk masuk kerja semula tetiba hujan turun.maka budak kecik bambam pun memulakan bicara...
"ummie...ujan"
"ha'a...ujan"
"ummie...ujaaaannn...bb"
"nak tengok tv tengoklah tv abah" (tv sedang terpasang...tv kat luar tak ada siaran sb siaran astro terputus.
"ukaaaannnn!!.....ujaaannn...bb!!"

tiba2 ummie baru dapat tangkap maksud budak ni..

"bb nak main hujan?"
"haaaa!!!"
"pi lah main"

dah ummie bagi kebenaran dia plk macam 50-50....tak sangka ummie bagi main kot.
suruh 2,3 kali baru dia keluar...dengan kakaknya sekali.
hujan lebat tak ada guruh & kilat...sebab tu ummie bagi kebenaran....biar budak enjoy the nature.
mmg depa dua beradik enjoy sakan...




***tak mau posing dah...nak main ja...


3 comments:

mama lieyna said...

Waaah syoknye die, ummi kasi can main air hujan ye.... :-)

Rizziela said...

budak2 kalau dapat main air hujan..memang nikmatlah kan

Kita pun kalau sekali sekala dapat main air hujan....lupa kejap dunia kan :D

ieda said...

mama lieyna..
tu lah...punya seronok lari sana sini...licin terjatuh pun boleh gelak lagi.

rizziela..
last akak main hujan yg betul2 main punya was masa form 5...seronok sb main dgn kawan2 kat asrama.