SENANG CARI

15 May 2013

PENYEJUK MALAM

salam...

alhamdulillah...hujan turun malam ni.tak begitu lebat tapi boleh sejukkan suasana.pagi tadi hujan sekejap diikuti panas yg sgt membahang.
moga hujan malam ni berterusan hingga pagi esok.....selesa rasanya nak beradu.

kebelakangan ni cuaca sgt panas...ramai yg demam & berjangkit2 plk dalam ahli keluarga.syukur alhamdulillah dalam rumah saya setakat ni ok lagi...belum ada pembawa.moga2 tak adalah yg kena.dalam rumah ni semua amalkan minum air banyak & mandi dengan kerap terutama sekali si kecik tu.kadang2 4 kali sehari.kalau pergi jalan2 saya mandikan ja kat public toilet...mesti cukupkan minima 3 kali sehari.mujurlah dia pun suka mandi.
salah satu cara nak elakkan selsema (dewasa & kanak2) ialah amalkan mandi air paip yg sejuk tu awal pagi setiap hari (tapi kalau musim panas air paip pagi2 dah rasa suam...hihi)...insyaAllah susah nak kena jangkitan.


2 comments:

ieda immi said...

salam kenal ..
ieda juga disini ;)

ieda said...

wassalam...thanx for coming..