SENANG CARI

24 May 2013

JOM CUTI

salam...
cuti sekolah pertengahan tahun dah bermula....

yang bestnya..
pagi2 tak kalut dah bab2 nak hantar ke sekolah..

yang tak bestnya...
pagi2 kena kalut fikir nak sedia makanan kat rumah..
memang ramai yg berjualan waktu pagi kat area rumah ni....tapi takkan nak beli tiap2 hari selama 2 minggu ni kan...kena masak la jugak.kadang2 nak senang masak nasi berlauk ja terus...sarapan bawa ke lunch..mujur la bebudak ni tak cerewet.abahnya pun ok ja.

ibubapa yg anak2 duduk kat asrama mesti gembira ria sebab anak2 dah kembali meriuhkan rumah & memenuhi korum bak kata seorang sahabat.saya suka tengok sahabat yg seorang ni...walaupun masa sekolah menengah dulu dia jenis yg kasar,garang & kdg2 gila2 sikit tapi bila dah berkeluarga dia sangat motherly...pandai masak plk tu.untung anak2 dia (suami dia jg)...dua minggu ni jenuhla nak menatap hidangan2 dia kat fb....bukan tak suka tapi tak tahan tengok...membuka selera.

menghampiri June juga ramai ibubapa yg sedang bersiap sedia melakukan persiapan untuk anak2 yg mendapat tawaran melanjutkan peljaran ke IPT.tahniah kepada mereka.

satu yg pasti...musim kenduri kahwin dah bermula.....
selamat menambahkan lemak di badan masing2...

esok cuti...yesss.....!!!!

3 comments:

Daddy Ziyyad said...

ada gi holiday jauh2 ke kak?
saya takleh gi jauh2..wife dah 32 weeks..:)

happy holiday!

Amanda Suria said...

bestnya holiday..Dania jer cuti..mamanya kojo..aduhai...

ieda said...

DZ...
tak pi mana2 rasanya cuti kali ni.kena kumpul duit..nak masuk bulan ramadhan ni...bisnes faham2 la kan...hehehe


Amanda Suria...
samalah kita...kerja...kerja..kerja...