SENANG CARI

24 January 2013

JOM BERBASIKAL

assalamualaikum/salam sejahtera...


setelah begitu lama dipenuhi rumput & kemuncup...sejak petang kelmarin (@ semalam) padang depan rumah kelihatan bersih & kemas.pekerja majlis gigih membersihkan kawasan.
puncanya?
hari Sabtu nanti akan diadakan majlis perasmian acara kayuhan basikal kat padang ni.khabarnya MB Kedah akan datang rasmikan....tak pasti plk bab tu.
tapi yg nyata semua persiapan sedang giat diatur.

harapnya selepas majlis itu nanti pihak Majlis Bandaran dapat terus menjaga keindahan padang tu....potong rumput secara berkala.jangan macam sebelum ni.potong juga tapi ala kadar.kawasan lapang ja dibersihkan tapi kat tempat yg ada alat mainan dibiar begitu saja.sampah pun berselerak kat padang.ada tong sampah tapi bila dah penuh tak ada yg pungut.kesian kat budak2 nak main pun tak selesa.

notes:...nasib baik rumput kat laman rumah dah potong Sabtu baru ni....

No comments: