SENANG CARI

16 January 2013

ESOK PENCEN JADI DREBAR

assalamualaikum/salam sejahtera..


alhamdulillah....
hari ni SU balik...dah dekat seminggu ronda Thailand ja..
Sabtu/Ahad...ke Danok utk event motor.
Isnin sampai hari ni bawa orang (pekerja2 seorang sahabat) makan angin kat Krabi...
insyaAllah malam ni sampai rumah.

letih jugak bila SU tak dak ni...kena jadi 'drebar bas sekolah'.mujur semua sekolah pagi.tapi kesian sekali kat nabila la sebab pagi2 dah kena angkat masuk kereta sebab umie nak hantar kakak dgn along.kat rumah tak dak orang...kena angkut sekali la..alhamdulillah budak kecik ni jenis tak bebal...dari dulu lagi kalau kita ganggu tidur pun dia tak nangis...balik hantar yg besar baru siap2kan dia plk...lepas hantar dia sekolah terus umie masuk kerja.

pukul 1 tgh hari ambil nabila kemudian terus ambil yg berdua tu.balik tu kalau rajin masak lauk...kalau 'M'...cari kat kedai sajalah.nasi dah masak siap2 sebelum pergi kerja. bebudak ni tak kisah sgt..masak simple2 pun ok ja.janji ada rasa.cuma nabila ni saja....nasi adalah WAJIB.masak benda lain pun nanti dia minta nasi juga.jadi utk lebih selamat lebih baik masak nasi siap2.

rasanya masa ni SU & the team dah bergerak keluar dari Krabi...malam sampai kot...moga semuanya selamat tiba ke rumah.
esok takyah jadi drebar bas sekolah dah...yes!!!!
(simpang depan sekolah tu takde lampu isyarat...hanya ada lampu utk budak2 melintas.simpang 3 tapi sebab ada perumahan kat situ ia dah jadi simpang empat.....teramatlah sibuknya masa2 orang pergi kerja & bebudak pergi sekolah...susah nak keluar...bila la depa nak buat lampu isyarat betul2 kat situ???)


tetiba lapaq kek Saijai.....
sedap makan masa panas2

2 comments:

Daddy Ziyyad said...

Luckily sendiri jadi tokey kan...ada klinik...senang nak keluar masuk buat urusan keluarga..hihihi

ieda said...

DZ..
betoi2...
dr missing in action..hehe