SENANG CARI

13 August 2012

SINAR KASIH RAMADHAN COVERAGE

salam.
ini adalah entry bergambar sempena program singgah sahur "SINAR KASIH RAMADHAN" yang berlangsung pada 11.8.12.

sebelum bermulanya program singgah sahur kali ini pihak NARC telah dijemput untuk sama2 memeriahkan majlis berbuka puasa anjuran TOYOTA SP SELATAN yang meraikan anak2 yatim dari RUMAH GEMILANG SIK serta anak2 kelainan upaya.
ini sebenarnya merupakan acara tahunan mereka.kali ini tempat yang disediakan lebih selesa & makanan pun banyak...sedap pulak tu.
terimakasih TOYOTA.


selesai berbuka & solat Magrib di TOYOTA kami bergerak ke Sik.
dalam perjalanan singgah sebentar di RESTORAN HUSSAIN NASI KANDAR GURUN untuk mengambil bungkusan nasi beriyani yang disediakan oleh pihak restoran untuk diagihkan kepada pekerja2 jabatan kerajaan yang bertugas shift malam sepanjang konvoi nanti.
mereka telah menyumbangkan sebanyak 100 bungkusan nasi yang memang sedap rasanya.
(kesian kat member yang bawa nasi tu...sepanjang jalan menghidu kewangian nasi....
tapi sekadar ambik bau saja).
terima kasih HUSSAIN NASI KANDAR.
semoga Allah melimpahkan rezeki buat anda.

tiba di SIK INN sekitar jam 10.30 mlm & selepas mandi & solat kami bergerak memulakan perjalanan singgah sahur sekitar jam 11.30 mlm. 

untuk program kali ini pihak NARC & Sinar Harian mendapat sokongan daripada UMNO Bahagian Sik di mana YB Datok Mohd Tajuddin bin Abdullah, selaku wakil rakyat telah sudi ikut serta sepanjang program berlangsung.
sebenarnya Datok adalah bekas rakan sekelas salah seorang ahli NARC & apabila mengetahui bahawa kami sering mengadakan program seperti ini beliau telah menawarkan diri untuk membantu...apabila rezeki datang seharusnyalah kita menerima dengan tangan & hati yang terbuka....betul tak?
memulakan program,kami diraikan di Pejabat BN Parlimen Sik di mana kami telah disajikan hidangan 'more' dan diberikan buah tangan untuk setiap peserta.

 team promosi Sinar Harian Utara...mereka sebenarnya keletihan kerana telah memulakan program amal sejak pagi lagi di mana mereka bersama2 pihak MAXIS selaku penaja telah membawa 100 orang anak yatim/miskin yang tinggal bersama keluarga untuk membeli pakaian raya.
apa pun...syabas untuk mereka kerana sehingga ke awal pagi masih mampu ceria menjayakan program.


pihak yang menerima nasi untuk bersahur..
petugas BALAI POLIS SIK

petugas JABATAN KECEMASAN HOSPITAL SIK


petugas BALAI BOMBA SIK
(tak tau lampu apa depa guna kat sini...gambar tukar jadi kaler gini)

satu lagi adalah petugas JABATAN PERTAHANAN AWAM (JPAM) SIK.
tiada gambar kerana saya ambil video.

seterusnya adalah antara penerima sumbangan hari raya dari penaja,
NARC,Sinar Harian Utara dan pejabat UMNO Sik.
yang berbaju melayu biru & berkain pelikat adalah YB Datok Mohd Tajuddin..
(dia sorang ja pakai kain pelikat...hehe)



di sini...
saya asyik sajamenghayati suasana malam di kawasan kampung yang lapang sampai tak sedar majlis penyerahan sumbangan telah berlangsung..
maka...tiada gambar keluarga ini.
akan saya ambil dari kamera kawan kemudian nanti.


penghujung acara adalah persinggahan di RUMAH ORANG TUA ISLAM GULAU,SIK.
di sini juga diadakan penyerahan sumbangan kepada penghuni dan seterusnya majlis bersahur beramai2...makanan diuruskan oleh WANITA UMNO SIK.
licin...sedap la tu...

perkarangan rumah
 antara penerima sumbangan

bersopan santun mengambil makanan.
sebahagian dari kami makan nasi yang dibekalkan oleh HUSSAIN NASI KANDAR..
walaupun dibungkus sekitar 9 malam,keadaan nasi & lauk masih elok pada waktu sahur ini iaitu sekitar jam 5 pagi.

 sesi bergambar kenangan...
cantikkan rumah ni?
ada dua blok...satu blok memuatkan 5 kediaman.tidak terlalu luas tetapi selesa untuk dihuni.


ini adalah gambar tambahan..
hari Sabtu petang...dah nak gerak ke tempat berbuka puasa (tak dak sponsor dah yg ni)..
orang nak cepat dia sibuk masuk kereta orang lain...dah plk tu kereta yg dia masuk tu nak hala ke lain....last2 abah kena 'cempung'.
budak ni tersangat bahagia sebab bebas merayau sepanjang hari Sabtu tu...tak ingat makan langsung.minum susu saja 3 botol.
hanya makan nasi masa berbuka.

***ada satu lagi penerima sumbangan malam tu yang gambarnya tiada dalam kamera saya.....penerima ini agak istimewa....nantikan kisahnya pada entry akan datang.***


2 comments:

Daddy Ziyyad said...

tahun depan, ingatkan tokey Hussain Nasi Kandar supaya sediakan se-bekas nasi khas utk driver tukang hantar! ekekekeke...takde lah si driver kesian ambik bau aja...

ieda said...

DZ...
dia dapat makan jugak sebab ada banyak bungkus...tapi lambat sikit la...hehehe