SENANG CARI

10 July 2012

EPISOD YANG PANJANG

salam...


masuk hari ni dah hari ke 10 nabila demam...dah kurus jadinya.tak bambam langsung dah pun.memula tu demam biasa ja.aktif semacam.tapi lepas beberapa hari dah tambah dengan batuk berkahak...terus hilang selera makan.kemarin langsungtak mau makan apap2.susu dah 4 hari reject.air masak sikit2 ja.
bila dah tak sihat ubat pun tetiba jadi susah nak telan.kalau umie sorang mmg tak daya nak bagi makan ubat.dia pusing muka ke bawah la..tutup muka la..tutup mulut la...segala macam cara dia buat.makanya kalau nak bagi ubat abah kena ada sekali.abah tak dak kenalah panggil pengasuh dulu tu mai rumah....sib baik kakak pengasuh tak kisah...

malam2 paling kesian tengok.nafas laju ja...dah la perut kempis...nak lelap pun susah sebab batuk2....meleleh gak airmata tengok dia...rasa macam nak angkat ke hospital ja pun...tapi bila tengok tangan dia yang langsung tak nampak urat (vein) tu lagi la tak sampai hati...confirm payah nak cari line.

malam tadi abah balik kerja bangunkan dia paksa minum ubat..perang jugak la....tapi nak bagi sihat kan...

pagi tadi tak demam dah..sekali sekala batuk juga.
alhamdulillah....
tengah hari balik kerja tengok dia aktif sikit.mau juga main gelak2...dah tak demam.since abah tak dak kat rumah terpaksalah panggil kakak nana dia utk bg ubat...tu pun kena paksa juga...malam nanti lagi satu round..

jarang2 demam...kali ni paling lama dia kena...moga cepatla sihat macam biasa.dah banyak hari tak lari pusing2 dalam rumah...


4 comments:

Maiyah said...

salam..

dah dtg musim sihat ni, sma jg kat rmh sy demam.. nsib baik sy ok lagi

moga nabila sihat ya

Fadhilah Maarif said...

kesian. moga cepat sembuh...

sayadankamerasaya said...

tak sanggup nak ambik daran anak sendirik kann...

ieda said...

maiyah..
dah lama dia tak kena..musim ni tersangkut juga.

fadhilah..
tq.

DRS..
bila dia nangis sambil bunyi..."atit mie"...mana buleh tahan...