SENANG CARI

10 February 2012

KEBANGGAAN KAMI

salam..
perkembangan terkini my special girl.
pada usia 5 tahun 5 bulan+ (khamis 9.2.2012)....nabila basuh tupperware tanpa disuruh.


kisahnya...
umie tgh baring depan tv (lena sebenarnya..tapi asyik terjaga sb mulut becok kecik tu lah).budak kecik ni ambil tupperware yg ada roti.mmg saya simpan utk dia.bun coklat.kemudian duduk bersila makan sorang2 sambil tengok tv.dah habis makan dia bgtau saya.tengok tepi2 mulut dia comot dgn coklat,saya suruh dia pergi cuci mulut kat sink.mmg dengar pung pang pung pang kat sink tu.biarlah...


kemudian dia mai tunjuk tangan dia yg basah..nak bgtau dia dah cuci kot.saya pun cakap 'good girl'...sengih2 bangga la dia.sekali tgk keliling mulut still comot..tapi tak sebanyak awal tadi.tak kisahla.
notty smart girl




dah lama sikit tu saya bangun ke dapur.tetiba teringat kat tupperware yg nabila guna tadi.dalam hati terdetik..'budak ni dah basuk gamaknya'..tgk dalam sink takde..atas meja makan takde..rupanya2 dah siap simpan kat bekas saya letakkan gelas2 yg dah dibasuh...belek2.basah...sah mmg dia dah basuh...bangga sat mak dia.
ada la sikit2 kesan sabun kat tupperware tu..tapi for 5 years old DS ... mak dia mmg kagum dgn pencapaiannya.
cepat2 panggil abahnya suruh tengok.......
***we smiled together***


1 comment:

Nida said...

Olorrr.. cutenya kisah si Yot ni...

Lihat wajah Yot, rindu sangat pada adik Nida... mereka semua ahli syurga...