27 January 2012

IS IT A BIG ISSUE?...MESTI LA

salam...


pengumuman....
hari ni budak kecik bambam boleh pakai seluar baju sendiri dgn jayanya....yes!!!
tapi pampers & panty umie la pakaikan..


kisahnya...tgh hari tadi ada kenduri kat rumah mak toknya.masa nak mandi dia masuk bilik dgn kakaknya..ingatkan dia pi mandi & bersiap.maka saya pun mandi,solat & siapla diri sendiri.elok saya keluar bilik dia pun keluar jugak.tapi still dok seksi meksi lagi.
saya ajak dia tukar pampers & mandi sekali.dia tgk saya dah siap,senang ja masuk bilik air.akal nak pi jalan2 kan...
dah siap mandi pakai pampers segala,kami ke bilik dia utk ambik baju.kat sini dia mula banyak songeh.nak pakai t shirt ERA tapi tak jumpa seluar yg matching.saya ambik baju lain.dia mula main2 buat lambat.tak mo pakai baju.


hangin jugak saya...cukup tak suka bila dia buat perangai macam tu.
"tak mau pakai sudah.tak yah ikut.umie tinggai ja"....kata saya.then saya keluar dari bilik dia.dengar la dia panggil..."umie...umie..."
buat tak dengar ja.perasan jugak dia angkut baju yg saya nak suruh pakai tu ke ruang tamu.tapi malas layan.terus ja masuk bilik nak ambil kunci kereta.tetiba dia pun masuk jg...siap dah pakai seluar sendiri....sengih2 kat saya..."mie...mie..."....dgn bangga tunjuk dia pakai seluar sendiri.bila umie & abah puji lagila lebar sengih dia.
"pakai baju sendiri...baby pandai dah"...kata saya.
dia pun dengan confidentnya sarung t shirt sendiri & mmg elok ja masuk...tak terbalik macam selalu.sekali lg kena puji...pastu segalanya nak buat sendirilah...sikat rambut...bedak...


tapi rasanya t shirt ja dia boleh sarung sendiri sebab dia masukkan tangan dulu.pastu baru masuk kepala.kalau gown mmg tak boleh buat macam tu.confirm sangkut.


sekarang ni hobi menyanyi & menari dia mmg sangat2 ketara.sampai tak larat dengar dia nyanyi.semua perkataan/benda dia buat lagu.
(ikut umie kot nie...masa kecik2 dulu umie pun suka nyanyi jugak....sib baik tak lawa.kalau tak mesti dah jadi artis...haha...perasaAN..)


whatever it is...mmg banyak perkembangan nabila tunjukkan kebelakangan ni..syukur alhamdulillah....
terimakasih Allah kerana menghadirkan nabila buat kami...banyak hikmah di sebaliknya.ada hikmah yg sudah dapat saya lihat....syukur sekali lagi.
doA & harapan saya..moga Allah beri kesihatan yg baik buat kami suami isteri & panjangkan usia kami supaya dapat kami membesarkan nabila sehingga dia mampu berdikari dalam segala hal.juga moga kakaknya sentiasa ada disampingnya utk membantu di saat kami tiada suatu hari nanti.




2 comments:

Fadhilah Maarif said...

budak comel dan panjang akal juga...hehe..

Unknown said...

Alhamdulillah... big clap utk nabila..