09 November 2011

KENDURI...SUKA KE TIDAK?

salam..
musim kenduri kahwin dah tiba....nak diet cemana eh??
bukan nak cerita ttg diet tapi ttg undangan kenduri.
bila dapat undangan,adakah uols pergi semua undangan kenduri tu?
to be honest...saya tak attend semua kerana beberapa sebab & alasan.

antara sebab saya tak dapat hadir ialah:
## kenduri pada hari saya bekerja...biasanya Ahad.memang ada lunch break tapi kadang2 tempat kenduri tu agak jauh...tak sempat nak cover.

## banyak kenduri pada hari yang sama.kalau hari saya cuti bolehla nak susun dua tiga rumah.tapi kalau hari kerja boleh dapat satu rumah ja yg dekat2 dgn tempat kerja ni.

## saya tak dak kawan nak pi kenduri tu.saya takkan pergi rumah kenduri sorang2 walau serapat mana pun saya kenal org tu (kecuali sedara mara terdekat saya)....malu la nak pi sorang2.

## saya tak kenal pun tuan rumah.ada client yang beberapa kali mai klinik tapi jarang2 pastu jemput saya pi kenduri.confirm saya tak cam muka dia kat rumah kenduri tu nanti (saya memang fail bab2 ingat muka org ni).agak2 kalau saya pi saya nak behave macam mana?....nanti jadi jakun plk.ada client clinic yg saya mmg kenal seisi rumahnya dgn sedara mara dia sekali.kalau yg macam ni mmg saya attend sb kalau tak jumpa tuan rumah at least boleh hai hai dgn sedara mara dia.

## tarikh bertindih dgn program lain...kes macam ni mmg saya bgtau org yang panggil kenduri tu awal2 yg saya mmg tak leh hadir.sekurang2nya dia tau sb apa saya tak attend.

## saya memang tak suka pi kenduri sebenarnya...hehehe.

*****esok ada kenduri rumah bekas kakak ipar SU (kakak kepada arwah ibu bebudak ni)...insyaAllah hadir sebab SU ada.

*****tadi ada org panggil kenduri pada 10/12/2011...bgtau siap2 tak leh hadir sebab ada event kat tempat lain...event yg di set lebih awal.

*****ada kenduri kat area perumahan saya ni...rumah cikgu yg mengajar kat sekolah saya dulu (dia tak ajar saya tp relationship was there)...masalahnya saya tak ingat bila tarikh kenduri tu...waduhhh!!!....no rumah pun tak tau sebab dia baru pindah.rasanya dalam bulan ni jugak.kad dia tak bagi.harap2 boleh terjumpa salah sorang ahli keluarga depa ni very soon.

*****ada kenduri kat kampung Sabtu ni.....I'm very busy & pening now.....

so....cerita kenduri kamu?


4 comments:

Unknown said...

saya ni kak, kalo suami bawa saya pergi lah...

kalo kenduri sedara mara di kg @ tempat lain.. kalo adik2 dtg amik saya, saya pergi.. lagipun suami saya kureng sket nak join kenduri sedara belah saya.. tp dia bg saya pergi kalo adik2 dah dtg jemput saya.. ;)

SURIA AMANDA said...

suka kenduri kahwin..esok my kazen's wedding...Sabtu bersanding..huiii...mesti best..

A.I said...

musim org kawen, adalah musim rezeki utk ai anak branak. dpt upah mekap & mkn free. ngeeeeeeeeeee ^_____^

ieda said...

kakyong..
kalau kenduri sedara sendiri takpa sebab mmg dah kenal ramai org.takla segan sgt.

SA...
dah tengok gambar hantaran tu...cantik.

AI..
cuti sekolah ni meriah la kan AI...rezeki..alhamdulillah.