07 March 2011

JASAMU KU KENANG

salam..
sapa kenal orang ni?
hehehe...harusla...
gambar diambil dari FB senior saya.
letak kat blog sebagai tanda penghormatan & ingatan.

ni cikgu sejarah saya masa saya sekolah menengah dulu.cikgu SALEH.
dia ajar masa form 2 rasanya.cikgu paling lawak & merapu.sampai satu tahap saya terfikir.."cikgu Saleh ni cikgu ke bukan??"...memang merapu la dok dalam kelas dia.lots of fun & jokes.my friend NIDA mmg gelak tak sepanjang kelas...
masa mengajar dia siap dgn action lg.bila ada perkataan pelik2 (sejarah mesti ada perkataan pelik) dia make fun with the words...ubah2 bunyi dsb.walaupun saya tak suka sejarah (drop sejarah utk SPM) berada dalam kelas cikgu Saleh tak pernah boring.
sekarang dah jadi pengetua.
moga Allah beri kesihatan yg baik buat cikgu.
terima kasih atas ilmu yg telah diberi...

will always remember this..."nolle me tenggere".....tak pasti ejaan..tapi macam tulah sebutannya.
sepanjang kelas dok sebut ni...

2 comments:

Dr K said...

-sejarah memang boleh menjadi subjek yg membosankan. Cikgu yg mengajar kena ada daya kreativiti utk menarik minat pelajar, macam cikgu akak ni dulu.

-mak saya dulu suka mengajar sejarah guna video. Dulu2 dia rakam rancangan Sejarah yg ada kat TV Pendidikan tu, dan tunjuk kat pelajar2 dia.

-akak drop Sejarah waktu SPM? Boleh ek?

ieda said...

DZ..
akak tak suka sb kena ingat banyak tarikh...pening.
time akak dulu boleh pilih antara geografi & sejarah.sekarang tak boleh ke?