SENANG CARI

07 January 2011

TOPI MAUT

salam.
beberapa hari lepas ada baca berita ni kat Harian Metro.
topi terbaru ni digunakan oleh Tentera Udara DiRaja Britain.pemakainya boleh menembak musuh hanya menggunakan pandangan mata saja...uishhh...canggihkan?

saya membayangkan satu hari nanti teknologi canggih ni diaplikasi utk topi keledar biasa yg boleh diguna oleh penunggang motosikal.
ataupun...pencipta2 ni mencipta sistem pengesanan spt dlm kokpit kapal terbang utk kereta & kemudian cipta topi macam ni..
....mmmm......bayangkan betapa mudahnya penjenayah melakukan aktiviti mereka....
moga2 benda ni tak berlaku...
tapi manusia kan semakin bijak...

5 comments:

wahida said...

canggih giler ni, tapi jgn kecanggihan mcm ni disalahgunakan, sudahla...

en_me said...

canggih kanns.. uhuhu

Daddy Ziyyad said...

helmet canggih pun, kalau tak pakai masa bawak motor, tak guna juga..hehehe

nuyin2u said...

risau juga dgn kecanggihan yg disalah guna

ieda said...

wahida..
mesti ada yg salah guna nanti..nama pun manusia.

en_me..
ada idea utk cipta benda? lebih canggih??hehe

DZ..
kalau nak merompak confirm depa pakai punya...hihi

N2U..
manusia yg cipta teknologi & manusia juga yg buat huru hara dgn teknologi tu kan?