SENANG CARI

11 November 2010

SUSAHNYA NAK DAPAT JAWAPAN

salam..
kisah semalam..

sorang makcik masuk klinik
'assalamualaikum'
'waalaikumsalam...awat makcik?'
'makcik nak cek jantung.nak tengok lega dak gi.dok makan ubat ja'
'makcik makan ubat berapa jenis?'
'satu jenis saja'

ambik BP set nak cek BP makcik ni
'makcik ada darah tinggi dak sebelum ni?'
'ada.ubat darah tinggi pun makan juga'
'jadi SEMUA berapa jenis ubat yg makcik makan?'
'ubat darah tinggi satu jenis saja'
satu + satu = dua jenis ubat

'ada penyakit lain lagi dak?'
'kencing manis pun ada.dok makan ubat jugak'
........gggrrrrrr......
'jadi SEMUA SEKALI....campur2....berapa jenis ubat yg makcik dok makan la ni?'
'6 jenis'
........adeeehhhh.....
SABAQ SAJA LAH.

7 comments:

Rizziela said...

biasalah kak...orang tua..mcm mak saya gak..kena ulang2 tanya baru dapat jawapan yg betul..

A.I said...

Akak Doktor, saya telan ubat tetiap malam. 3 jenis hat yg darah tinggi, 1 jenis hat kolesterol, 1 jenis hat lawas kencing. Kalau badan sakit melampau makan lagi sebijik hat bagi lalok x sedaq diri punya..

hahaha..

Pnut said...

hahahah, makcik tu explain, dia makan satu jenis ja ubat utk jantung, satu jenis untuk darah tinggi, satu jenis untuk kencing manis..

lagi 3 saya tak tau..
kira betoi la tu, makcik makan satu jenis ubat bagi satu penyakit...

Azma said...

haha..sabaq doktor, sabaq..

mamaaerish@eb said...

garu kpala... eb yg x paham ker makcik tuh... hu3

ieda said...

rizziela..
letih tanya ooo..

AI...
bagus...bagus...markah penuh utk AI..hehe

pnut..
saya tanya semua berapa..dia dok jawab satu...satu...letih laaa...

azma..
sabaq..hehe

eb...
adakah eb pun konfius??takpa..jgn risau.tak masuk exam..hahaha

DrSinga said...

yang kuning..3x
yang merah jambu separuh

makcik ada darah tinggi.. tapi dah baik.. boleh berenti tak makan ubat..

baik makcik2 balik sebelum Dr darah tinggi!!